تسهیلات جدید حساب ذخیره ارزی برای واحد پتروشیمی مقروض/ زمان تسویه ۱۳ ساله شد + سند

    کد خبر :109656

بر اساس مصوبه هیئت امنا حساب ذخیره ارزی، دوره استفاده از تسهیلات و دوره بازپرداخت یک شرکت پتروشیمی وام گیرنده از حساب مذکور بار دیگر تمدید شد.

هیئت امنا حساب ذخیره ارزی در جلسه کمیسیون اقتصاد و به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد ماده 17 قانون احکام برنامه های دائمی توسعه کشور، دوره استفاده تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی شرکت متانول کاوه را بار دیگر تمدید کرد.

در این مصوبه آمده است، دوره استفاده تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی به شرکت متانول کاوه برای آخرین بار به مدت یک سال اضافه و به تبع آن همین مدت به دوره تامین مالی اضافه می‌شود، به نحوی که دوره استفاده به هشت سال (از 88 تا 96) و دوره باز پرداخت به پنج سال از 96 تا 1401 تغییر می‌یابد.

در بند 2 مصوبه مذکور تاکید شده است، در صورت عدم پرداخت اقساط بعد از مدت یاد شده جرائم از زمان اتمام دوره استفاده قبلی محاسبه و وصول خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در خرداد ماه سال جاری نیز، هیئت امنای این حساب، به یک شرکت پتروشیمی تسهیلات با دوره استفاده 7 ساله، دوره تنفس 6 ماه و دوره بازپرداخت 5 سال اعطا کرده بود. بر اساس این مصوبه که به امضای اسحاق جهانگیری رسید، دوران مشارکت مدنی یا استفاده شرکت مذکور از تسهیلات 10 ماه، دوران تنفس، 6 ماه و دوران بازپرداخت تسهیلات یک سال افزایش یافت.

گفتنی است، حساب ذخیره ارزی یک حساب دولتی است که اگر دولت پس از دخل و خرج‌های پیش‌بینی شده درآمد زیادی کسب کرد باید آن مبالغ را به حساب ذخیره ارزی واریز کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید