حمایت اسرائیل از همه پرسی؛ مسعود بارزانی تیرخلاص را به سمت خود نشانه رفته است

  • سیاسی
  • شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶
    کد خبر :109631

حمایت اسرائیل از همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق برکسی پوشیده نیست و در این میان پافشاری مسعود بارزانی بر برگزاری آن به مثابه شلیک تیر خلاص به سر خود است.

به گزراش بازتاب به نقل از روزنامه الاخبار عراق، حمایت اسرائیل از همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق که قرار است بیست و پنجم ماه جاری (سوم مهر) برگزار شود، برکسی پوشیده نیست و پافشاری مسعود بارزانی بر برگزاری آن به مثابه شلیک تیر خلاص به سر خود است.

این موضوع یا همان تشکیل دولت مستقل کُردی که کُردهای عراق آرزوی آن را در سر دارند، به بحث اصلی تحولات عراق تبدیل شده است و این اقدام مسعود بارزانی پسر مصطفی بارزانی نه تنها در سطح داخل بلکه از سوی برخی همسایگان و نیز محافل بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته و نسبت به برگزاری آن هشدار داده اند.

روحیه و غیرت عراقی بودن در مصطفی بارزانی

مسعود پسر مصطفی بارزانی که در درگیری و کشمکش با دولت های عراق از زمان رژیم پادشاهی تا دوره عبدالکریم قاسم و انقلاب 1958 پیشنیه طولانی داشت، به روحیه و غیرت عراقی بودن معروف بود اما آیا پسر از پدر خود درس خواهد گرفت؟

حمایت آشکار اسرائیل از همه پرسی در اقلیم کردستان

به هر حال اکنون موضوعی که جلب توجه کرده و بر کسی پوشیده نیست حمایت اسرائیل از تشکیل دولت کُرد در عراق و تلاش برای تقسیم این کشور است؛ موضوعی که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در فواصل زمانی مختلف مبنی بر حمایت از تلاش های کُردها برای استقلال طلبی مهری تاییدی بر آن است.

اسرائیل با حمایت از استقلال اقلیم کردستان به دنبال هرچه وخیم تر کردن کشمکش در عراق آن هم پس از رهایی این کشور از تروریست های داعش و آزادسازی مناطق تحت اشغال آن است.

همچنین روابط گرم و رو به پیشرفت اسرائیل و اقلیم کردستان عراق از چشم کسی پنهان نمانده است.

نکته ای که یادآوری آن اکنون مناسب به نظر می رسد اینکه مصطفی بارزانی در زمان پادشاهی عراق به شهرهای جنوبی عراق سفر کرد و در آنجا با استقبال بسیار گرم روبه رو شد تا جایی که روحیه و غیرت عراقی بودن پیش از کُرد بودن در او زنده شد و در بازگشت به کردستان اظهار داشت عراقی ها از ما و عراق وطن ما است.

با این توضیحات باید پرسید آیا مسعود بارزانی از آنچه پدرش گفته بود، درس خواهد گرفت یا بر اسب بازنده شرط بندی خواهد کرد؟

آنچه بارزانی با حمایت آشکار اسرائیل به آن دست خواهد یافت، شلیک تیرخلاص به سر خود و کندن گور خود است زیرا وحدت عراق را نه بارزانی و نه تروریست های داعش و نه کسانی که در کمین توطئه علیه این کشور هستند، از بین نخواهند برد و باید منتظر ماند و دید روند امور به کجا ختم خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید