توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی

    کد خبر :109619

توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای فرا رسیدن ماه محرم، شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را به ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی تسلیت گفت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

« السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. (حضرت امام خمینی(ره))

محرم، ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

عاشورا، تصویری از مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با خودپرستی،ظلم و خودکامگی با خون نگاشته شد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد عاشورا، نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی و سرمشقی برای ظلم ستیزی و مظلوم یاری است».

این اطلاعیه می افزاید: حال و هوای محرم الحرام و دهه حماسی عاشورا، دل عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و دل سوختگان و شیفتگان مکتب حسینی( ع ) در لبیک به ندای “هل من ناصر ینصرنی” به سوگ و ماتم می‌نشینند … آری ! عزاداری برای حسین(ع) و یارانش پیام “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” را بار دیگر در گوش فلک فریاد خواهد زد …

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی و با بسیج امکانات ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع )، توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می‌کند.

– ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می‌شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری صمیمانه داشته باشند.

– مسئولان هیأت‌های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

– توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.

– مراکز110 پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید