۹ هزار واحد تولیدی در کشور بلاتکلیف یا غیرفعال هستند

    کد خبر :109558

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز در کشور حدود ٩ هزار واحد تولیدی بلاتکلیف هستند و یا حتی غیرفعال که نشان از وضعیت نامناسب تولید در کشور دارد.

کاظم دلخوش اظهار داشت تولید به سه بخش صنعت،کشاورزی و خدمات اطلاق می شود که در بخش خدمات مشکل خاصی وجود ندارد و این بخش جایگاه خود را در اقتصاد پیدا کرده اما در حوزه های صنعت و کشاورزی طی سالهای گذشته مشکلات عدیده ای وجود داشته است.

وی افزود: امروز در کشور حدود ٩ هزار واحد تولیدی بلاتکلیف هستند و یا حتی غیرفعال که نشان از وضعیت نامناسب تولید در کشور دارد.

دلخوش با بیان اینکه طی سالهای اخیر صنعت و کشاورزی نتوانستند خود را با علم و تکنولوژی روز دنیا همراه کنند عنوان کرد: در سالهای اخیر میزان تولیدات در برخی حوزه ها کاهش یافته مثلا تولید چای در استان گیلان از ٧ هزار تن به ١٨هزار تن کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این کاهش تولید بدلیل واردات بوده یا خیر بیان کرد: بخشی از این کاهش تولید ناشی از واردات است اما مشکل اصلی عدم توانایی در تولید بوده که ناشی از بالا بودن هزینه های تولید در کشور است.

وی افزود: هزینه های تولید اعم از بیمه،مالیات، و هزینه های جاری موجب شده تا قیمت تمام شده تولید کالا بالا رفته و تولید مقرون به صرفه نباشد.

دلخوش با اشاره به لزوم توانمند سازی تولیدکنندگان بیان کرد: در خصوص برنج میزان نیاز کشور حدود ٣میلیون و ٢ هزار تن است درحالیکه توان تولید داخل ٢میلیون و ٢هزار تن بود و ما سالانه مجبوریم یک میلیون تن برنج وارد کنیم.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید