حذف برچسب قیمت محصولات غذایی باعث آسیب‌پذیری دهک‌های پایین می‌شود

    کد خبر :109551

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با حذف بر چسب قیمت محصولات غذایی دهک‌های پایین جامعه آسیب می‌بینند.

نادر‌ قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بخشنامه حذف برچسب نرخ قیمت از روی محصولات غذایی اظهار داشت: برای کنترل نرخ مواد غذایی در بازار باید نرخی به عنوان نرخ پایه تعیین شود تا براساس این نرخ پایه، دستگاه‌های نظارتی بتوانند با نظارت نرخ کالاهای غذایی را در بازار کنترل کنند.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این بخشنامه دهک‌های پایین جامعه آسیب می‌بینند افزود: مواد غذایی به‌طور مستقیم با معیشت مردم سر‌و‌کار دارند، لذا با اجرایی شدن این بخشنامه، سبد غذایی مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه حذف قیمت از روی محصولات غذایی لایه‌های پایین جامعه را متضرر می‌کند، گفت: حذف قیمت روی اجناس سبب به وجود آمدن اختلاف بین مصرف کنندگان و فروشندگان می‌شود.

قاضی‌پور با بیان اینکه با این اقدام ثبات قیمت‌گذاری کالاها به هم می‌ریزد و زمینه را برای سوء استفاده کنندگان فراهم می‌کند تصریح کرد: اگر اجناس بدون درج قیمت در بازار توزیع شود فضا برای افزایش نرخ های غیرمنطقی در بازار مهیا می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، با بیان اینکه پس از سر‌کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در یکی از جلسات کمیسیون صنایع به بررسی این بخشنامه می‌پردازیم عنوان کرد: در جلسه مذکور نظرات منتقدان و استدلال موافقان را شنیده و با حضور مسئولان ذیربط ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید