“تاب‌آوری اجتماعی” به فاز دوم رسید

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
    کد خبر :10944

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فاز اول طرح تاب‌آوری اجتماعی در ۱۳ استان اجرا شده است، گفت: فاز دوم این طرح نیز در سال جاری در این استان‌ها در جهت توانمندسازی خانواده‌ها به منظور مدیریت مشکلات اجرا می‌شود.

شهیندخت مولاوردی افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنامه‌های خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت ملی اجرا کنیم. در حال حاضر بحث تاب‌آوری اجتماعی مطرح است و در سال جاری فاز دوم این طرح را اجرا می‌کنیم.
 وی با بیان اینکه تاب‌آوری اجتماعی، نسخه اجتماعی اقتصاد مقاومتی است، گفت: همانطور که اقتصاد کشور باید بگونه‌ای باشد که در برابر تکانه‌های بیرونی و درونی بتواند مقاومت کند. این رویکرد باید در حوزه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی نیز اعمال شود و افراد اعم از زن و مرد در مقابل مشکلات و حوادث توانمند شوند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ارائه آموزش در جهت افزایش‌ “تاب‌آوری اجتماعی” منحصر به زنان نمی‌شود، اظهارکرد: لازم است تمام اعضای خانواده در برابر آسیب‌هایی که خانواده به آن مبتلا می‌شوند، تاب بیاورند و انواع مهارت‌ها را کسب کنند که از جمله آنها می‌توان به مهارت‌های حل مسئله، «نه» گفتن، مهارت‌های ارتباطی سازنده و موثر بین اعضای خانواده به ویژه زن و مرد اشاره کرد. آنان از این طریق می‌توانند مشکلات خود را در زندگی مدیریت کنند و دوران بحران را پشت سر بگذارند.
 حمایت از طرح توان‌فزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در ۱۳ دستگاه استانی در سال ۹۴ از طریق توسعه ظرفیت‌های جامعه محلی با آموزش ۲۶۰ نفر از اعضای تشکل اجتماع محور و یا سازمان های مردم نهاد بومی در کارگاه های تربیت آموزشگر محلی انجام شد که در مجموع منجر به برگزاری بالغ بر ۹۳۶۰ نفر ساعت آموزش در هر استان و ۱۰۴۰ کارگاه آموزشی از اعضای خانوارهای استان در زمینه مهارت های ده گانه زندگی شد.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید