اقتصاد ایران از دوره سنتی عبور کرد

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸
    کد خبر :10914

کارشناس ارشد بازار کار با اعلام اینکه اقتصاد ایران در حال گذار از دوره سنتی به دوران مدرنیته است، گفت:‌ استفاده از ابزارهای مدیریتی باعث پیشرفت در امور می‌شود.

مسلم خانی، با بیان اینکه مدیریت کسب و کار ۱۰۴ ابزار و نکته مهم دارد، گفت: کسب و کار فرایندی پویا است و منابع انسانی و سرمایه ها در این بخش نقش مهمی خواهند داشت. در مدیریت منابع انسانی تا ۲۹ عامل جود دارد که اولین مورد آن حقوق کار و مناسبات کارگری و کارفرمایی است که در قالب قوانین و مقررات مانند قانون کار و تامین اجتماعی به آنها توجه می شود.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: این مناسبات باعث احساس امنیت نیروی کار می شود و نوعی ثبات و آرامش در بنگاه کسب و کار نیز حاکم خواهد شد. علاوه بر این، مدیریت نظرات و پیشنهادات نیروی انسانی شاغل در بنگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

مشاور عالی کسب و کار افزود: در بسیاری از بنگاه ها مدیریت نظام پیشنهادات اجرا شده و در برخی موارد تبدیل به یک فرایند شده است. بخشی از کارگران و کارفرمایان نیز به این نتیجه رسیده اند که برای پیشنهادات و آراء نیروی کار پاداش در نظر گرفته شود.

خانی تاکید کرد: موضوع مدیریت ایده های کسب و کار و نظام پیشنهادات باید بسیار جدی گرفته شود. همچنین تیم سازی نیز در مدیریت کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، به موجب مطالعاتی که صورت گرفته، راز موفقیت بنگاه ها در کشوری مانند ژاپن الگوی کار تیمی و گروهی است که به صورت کامل عملیاتی شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: موضوع توجه ویژه به کار تیمی و گروهی باید در دستور کار بنگاه ها و صاحبان کسب و کار قرار بگیرد؛ حتی اگر در روزهای ابتدایی اجرای چنین مدلی مشکلاتی هم به وجود بیاید.

مشاور عالی کسب و کار گفت: کسب و کارهای ایرانی امروز در حال گذار از دوره سنتی به مدرن هستند. ایجاد باشگاه مشتریان، نظرسنجی و حضور در شبکه های اجتماعی؛ اقداماتی است که از سوی بنگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته خانی، اگر بخواهیم یک بنگاه کسب و کار پایدار بماند، باید ارتباط زنده و مستمری با مشتریان وجود داشته باشد. ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی به وجود آمده و می توان از این طریق آخرین انتقادات و پیشنهادات مشتریان را دریافت کرد.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: از رازهای موفقیت کسب و کارها این است که موفقیت ها از زبان مشتریان شنیده شود. در بنگاه های کسب و کار موفق دنیا، بیان دستاوردها از جانب مشتریان بسیار حائز اهمیت است و این از مواردی است که به عنوان ابزارهای مدیریتی شناخته می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید