جدیدترین اخبار
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸ روی خط خبر کد خبر :10914

اقتصاد ایران از دوره سنتی عبور کرد

کارشناس ارشد بازار کار با اعلام اینکه اقتصاد ایران در حال گذار از دوره سنتی به دوران مدرنیته است، گفت:‌ استفاده از ابزارهای مدیریتی باعث پیشرفت در امور می‌شود.

مسلم خانی، با بیان اینکه مدیریت کسب و کار ۱۰۴ ابزار و نکته مهم دارد، گفت: کسب و کار فرایندی پویا است و منابع انسانی و سرمایه ها در این بخش نقش مهمی خواهند داشت. در مدیریت منابع انسانی تا ۲۹ عامل جود دارد که اولین مورد آن حقوق کار و مناسبات کارگری و کارفرمایی است که در قالب قوانین و مقررات مانند قانون کار و تامین اجتماعی به آنها توجه می شود.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: این مناسبات باعث احساس امنیت نیروی کار می شود و نوعی ثبات و آرامش در بنگاه کسب و کار نیز حاکم خواهد شد. علاوه بر این، مدیریت نظرات و پیشنهادات نیروی انسانی شاغل در بنگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

مشاور عالی کسب و کار افزود: در بسیاری از بنگاه ها مدیریت نظام پیشنهادات اجرا شده و در برخی موارد تبدیل به یک فرایند شده است. بخشی از کارگران و کارفرمایان نیز به این نتیجه رسیده اند که برای پیشنهادات و آراء نیروی کار پاداش در نظر گرفته شود.

خانی تاکید کرد: موضوع مدیریت ایده های کسب و کار و نظام پیشنهادات باید بسیار جدی گرفته شود. همچنین تیم سازی نیز در مدیریت کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، به موجب مطالعاتی که صورت گرفته، راز موفقیت بنگاه ها در کشوری مانند ژاپن الگوی کار تیمی و گروهی است که به صورت کامل عملیاتی شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: موضوع توجه ویژه به کار تیمی و گروهی باید در دستور کار بنگاه ها و صاحبان کسب و کار قرار بگیرد؛ حتی اگر در روزهای ابتدایی اجرای چنین مدلی مشکلاتی هم به وجود بیاید.

مشاور عالی کسب و کار گفت: کسب و کارهای ایرانی امروز در حال گذار از دوره سنتی به مدرن هستند. ایجاد باشگاه مشتریان، نظرسنجی و حضور در شبکه های اجتماعی؛ اقداماتی است که از سوی بنگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته خانی، اگر بخواهیم یک بنگاه کسب و کار پایدار بماند، باید ارتباط زنده و مستمری با مشتریان وجود داشته باشد. ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی به وجود آمده و می توان از این طریق آخرین انتقادات و پیشنهادات مشتریان را دریافت کرد.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: از رازهای موفقیت کسب و کارها این است که موفقیت ها از زبان مشتریان شنیده شود. در بنگاه های کسب و کار موفق دنیا، بیان دستاوردها از جانب مشتریان بسیار حائز اهمیت است و این از مواردی است که به عنوان ابزارهای مدیریتی شناخته می شوند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • امضای سند همکاری میان ایران و آفریقا
  • در حاشیه کشتار اخیر در آمریکا و قتل‌ها و جنایات خانوادگی در کشور
  • فروشندگان چطور رجیستری را دور زدند؟!
  • دستکاری در آمارها نداریم/ تورم مهر ۸ درصد
  • سایت‌های رمزگذاری شده در صدر پربازدیدها
  • آتش هتل آزادی آبادان خاموش شد/ این حادثه ۸ مصدوم داشت
  • اختلاس میلیاردی مسئول یک بانک
  • نسل جدید اینترنت کی به ایران می‌رسد؟
  • دستور برای بازگشت پزشکان ایرانی از خارج
  • فروش آیفون ۷ با حافظه ۲۵۶ متوقف شد
  • تجمع کارمندان اخراجی بانک صادرات مقابل مجلس
  • کارگردان نامزد اسکار متهم به ۴۰ مورد آزار جنسی
  • همه چیز درباره واکسن فصلی/ زمان مناسب تا عوارض احتمالی تزریق واکسن و موارد منع مصرف
  • گلشیفته فراهانی در نقش جاسوس موساد
  • سود ۸۱ هزار تومانی برای مشمولانی که ۶۰۰ هزار تومان سهام دارند
  • سرانجام «لاتاری» پروانه ساخت گرفت
  • توضیحات کامل رضا رشیدپور درباره بازی نهنگ آبی | فیلم
  • برده داری نوین؛ میراثی شوم در عصر حاضر
  • انسان‌های مسمومی که باید همین حالا از آن‌ها دوری کنید
  • واپسین نسل نمکی‌های «طهران»
  • جدال دو بیوه به خاطر مستمری یک مُرده
  • فرار دختر نوجوان با ۵۰ میلیون تومان طلای مادرش
  • شلیک شبانه به مغز راننده جوان در نازی آباد
  • نامه نماینده شیراز به روحانی در مورد روز کوروش
  • زلزله تهران، دیر و زود دارد سوخت و سوز ندارد
  • نعمتی: خرید «خیابان مردم» در گذشته اتفاق افتاده است
  • آمار بالای «فرار دختران» برای «ازدواج»!
  • شیل آمریکا به کمک اوپک می‌آید؟
  • گشایش نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی با حضور دو وزیر خارجه
  • مشاهده مار ۶ متری بالای درخت در خوزستان!