ماموستا شیرزادی: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اقدامی “غلط” است

  • سیاسی
  • جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۱
    کد خبر :109065

امام جمعه مریوان با بیان اینکه استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: همه پرسی اقلیم کردستان عراق اقدامی “غلط” است.

ماموستا مصطفی شیرزادی  در سنندج با اشاره به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: استقلالی که مسئولان اقلیم کردستان آن طور «بازتاب و دنگ و فنگ» به آن داده‌اند، هیچ کشوری موافق استقلال و خودمختاری اقلیم کردستان عراق نیست چرا که می‌دانند اختلاف به‌وجود می‌آید و زمانی که اختلاف هم به‌وجود بیاید از عراق به کشورهای همسایه نیز سرایت می‌کند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: هر موضوع و کاری که اختلاف و تفرقه در آن باشد، “مضموم” و دین آن را رَد می‌کند؛ درست است هرکسی باید دنبال حق خود برود اما باید در جهت مذاکره و مصالحه باشد نه ایجاد دعوا و جنگ، چراکه اکنون زمان عقل و شعور است.

وی ادامه داد: هدف رئیس این احزاب‌ها از استقلال و خودمختاری اقلیم کردستان عراق در کشورهای دیگر نیز جنگ و تفرقه برپا و همانند خودشان سرگردان شوند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به فرموده اسلام افزود: هیچ تفاوتی بین افراد سیاه‌پوست، سفیدپوست با هر مذهبی که دارند، وجود ندارد غیر در میزان تقوای آنان، و ایجاد قبیله و ملت‌های مختلف به این دلیل است که احترام یکدیگر را بگیرند نه اینکه به دنبال ضربه‌زدن و جنگ و دعوا باشند.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه هیچ انسانی از اختلاف و تفرقه خیر نمی‌بیند و از دیدگاه دین مضموم است، خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد و دشمنان بخواهند از آب گل‌آلود ماهی صید کنند اما در حال حاضر همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اقدامی “غلط” است چراکه اگر درست بود سیاستمداران دنیا آن را تأیید می‌کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید