تلاش فرانسوی‌ها برای تصرف خیابان‌های ایران

    کد خبر :108993

تصاویر اولین نمونه از خودروی پژو ۳۰۰۸ وارد شده به ایران، منتشر شد.

شاید با شنیدن نام پژو ۳۰۰۸، اولین چیزی که به ذهن‌ها خطور کند؛ برادر کوچکتر و پر سر و صدای آن، یعنی پژو ۲۰۰۸ باشد. خودرویی که طی چند ماه اخیر تیتر اول اخبار حوزه خودروی داخلی ایران بوده و همگان منتظر ورود اولین نسخه‌های آن به بازار هستند. اما حقیقت چیز دیگری است و پژو ۳۰۰۸، دارای مشخصات فنی به مراتب بهتری نسبت به ۲۰۰۸ است.

پژو ۳۰۰۸ به عنوان خودرویی در کلاس خودروهای شاسی بلند، عملکرد خیره کننده‌ای را در سال گذشته از خود به جای گذاشت؛ به نحوی که به انتخاب ۵۸ روزنامه‌نگار حوزه خودرو در بیش از ۲۲ کشور اروپا، به عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا برگزیده شد.

حالا تصاویر اولین خودروی پژو ۳۰۰۸ که در گمرک ایران منتظر مجوز ترخیص است؛ منتشر شده است. این خودرو با نمایی ظاهری زیبا و مدرن، توانسته است به لطف ویژگی‌ها و مشخصات فنی و ایمنی به روز خود، موفقیت چشمگیری در بازار اروپا داشته باشد تا آن اندازه که شرکت پژو، عرضه خودروی جدید پژو ۵۰۰۸ را نیز به تعویق انداخت.

پژو ۳۰۰۸ با پیشرانه ۱.۶ لیتری خود قادر به تولید قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر است و در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.3

از مهمترین ویژگی‌های این خودروی فرانسوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی جدید i-Cockpit پژو

صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی

ترمزهای ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکتریکی ترمز

سیستم ترمز اضطراری

سیستم تشخیص نقطه کور

هشدار خروج از مسیر و خطوط جاده

آینه‌های برقی همراه با گرمکن

گرمکن و سردکن صندلی

کیسه هوا برای تمام سرنشینان

چراغ‌های هالوژنی و روشنایی در روز Daylight

سانروف

کروز کنترل

سنسور پارک خودرو

دوربین عقب با امکان چرخ زاویه دید ۱۸۰ درجه

قیمت جهانی پژو ۳۰۰۸ در مدل پایه ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار است که با احتساب دلار ۳۹۰۰ تومان، قیمت این خودرو بدون محاسبه عوارض و گمرکی معادل ۹۵ میلیون تومان خواهد بود. باید منتظر ماند و دید این شاسی بلند جدید فرانسوی پس از کسب مجوزهای لازم جهت ترخیص از گمرک و شماره‌گذاری، با چه قیمتی روانه بازار خودروی کشور می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید