رسیدگی به پرونده لیزینگ با 800 شاکی

    کد خبر :108845

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده‌ای با 800 شاکی در خصوص یک شرکت لیزینگی در مجتمع قضایی ولیعصر (عج) تشکیل شد که در نهایت متهمان به 6 سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

پوریانی اظهار کرد: با توجه به اینکه قبلاً به مردم درباره عملکرد شرکت‌های لیزینگ اطلاع رسانی شده که به این گونه شرکت‌های غیرمجاز اعتماد نکنند، باز هم شاهد مراجعه مردم به این شرکت ها و سرمایه گذاری در آنها هستیم.

وی افزود: بیشتر این شرکت‌ها با مانورهای متقلبانه و دادن امیدهای واهی، در ابتدای کار اعتماد مردم را به خود جلب می‌کنند، ولی بعد از مدتی و با اخذ پول‌های کلان به تعهدات خود در قراردادهای شان عمل نکرده و پول‌هایی که از مردم اخذ کرده‌اند را به نفع خودشان استفاده کرده و بعضاً متواری می‌شوند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: علیرغم اطلاع رسانی‌های متعدد باز هم بعضی از مردم به این نوع شرکت ها اعتماد کرده و مشکلاتی برای خودشان ایجاد می‌کنند.

وی یادآور شد:‌ از جمله پرونده‌هایی که در مجتمع قضایی ولیعصر (عج) پیگیری شده، پرونده یکی از شرکت‌های لیزینگ با 800 نفر شاکی بوده که در دادگاه کیفری دو تهران به اتهام کلاهبرداری به آن رسیدگی شده است.

پوریانی تصریح کرد: به استناد ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و همچنین ماده 47 قانون مجازات اسلامی و رعایت ماده 834 قانون مجازات اسلامی حکم به محکومیت متهمین صادر شد که شامل 6 سال حبس، رد مال و جزای نقدی است و با تأیید دادگاه تجدید نظر، رأی قطعی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید