چرا تصویر یک تکفیری باید روی تمبر ملی کشور قرار گیرد

    کد خبر :108805

یک مجموعه‌دار تمبر و اسکناس در نامه‌ای که خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشته، از درج تصویر عنصر داعشی در تمبر مربوط به شهید حججی انتقاد کرده است.

منصور موذنی (مجموعه دار تمبر و اسکناس) در نامه‌ای که خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشته و در اختیار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) قرار داده است، از درج تصویر عنصر داعشی در تمبر مربوط به شهید حججی انتقاد کرده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

کمیسیون محترم فرهنگی مجلس شورای اسلامی،

احتراما به استحضار می‌رساند اینجانب مجموعه‌دار تمبر و اسکناس بوده و بیش از سی سال است که در این زمینه فعال هستم. چندی پیش شرکت پست ایران تصمیمی عجولانه مبنی بر چاپ تمبری از شهید حججی گرفت که در پشت سر ایشان تصویر یک داعشی با کلاه خود و شمشیر دیده می‌شود.

با عنایت به اینکه تمبر هویت ملی هر کشوری است و موضوعی که به خاطر آن تمبر چاپ می‌شود، باید باعث افتخار آن کشور باشد. چرا باید تصویر یک جلاد در کنار قهرمان ملی کشورمان؛ روی تمبر یادگاری و ملی کشور ما قرار گیرد؟

تصویر فرد داعشی در کنار شهید والامقام ایرانی، به گونه‌ای به رخ کشیدن آن گروه تکفیری منحرف است. تمبر هر کشوری نه تنها در آن کشور بلکه با الصاق روی مرسولات پستی و نیز توسط مجموعه‌داران در سراسر جهان پخش می‌شوند. بنده دو نامه اعتراض‌آمیز خود (ضمیمه پیوست) را برای مدیرکل محترم پست ایران ارسال کرده و خواهش نمودم از ادامه چاپ و سپس توزیع آن ممانعت به عمل آورند که تاکنون جوابی واصل نشده است.

ضمن ارج نهادن به رشادت شهدایی همانند شهید محسن حججی، استدعا می‌گردد از طریق آن کمیسیون محترم مانع از انتشار چنین تمبری شوید. با علم به اینکه تمام تمبرهای جهان در کاتالوگ‌های بین‌المللی تمبر چاپ می‌شوند، بدیهی است در صورت توزیع این تمبر، تصویر یک داعشی در کاتالوگ‌های بین‌المللی تمبر به نام ایران به ثبت خواهد رسید، کشوری که خودش در سوریه در حال جنگ با تکفیری‌های داعشی است.

تصویری که از یک شهید روی تمبر ارائه می‌شود باید درخور آن شخص بوده و مفاهیم ملی مذهبی را در مخاطب القاء کند. لذا خواهشمند است تصویری مناسب‌تر که گویای چهره نورانی این شهید باشد، مانند آنچه که بر دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران نقش بست و یا تصویر مناسب‌تر دیگری برای این شهید مدافع حرم انتخاب فرمائید

تصویر شهید حججی بر روی دیوار نگاره میدان ولیعصر

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید