حسن نقاشی از ایران در جمع داوران فستیوال فیلم سلیمانیه

    کد خبر :108755

کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی از جمله اعضای هیات داورانی است که برندگان نهایی فیلم‌های جشنواره فیلم سلیمانیه را تعیین می‌کند.

حسن نقاشی کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده ایرانی یکی از ۹ داور عضو هیات داوران فستیوال فیلم سلیمانیه است. در نسخه امسال این فستیوال که در شهر سلیمانیه واقع در کردستان عراق برگزار می‌شود، نقاشی به جمع داوران بخش فیلم مستند بین‌المللی و ملی پیوسته است.

این مستندساز یزدی بیشتر فیلم‌هایش را حول محور فرهنگ غنی و میراث تاریخی ایران می‌سازد. او تا به حال بیش از ۲۰ فیلم تولید کرده که روی هم رفته توانسته‌اند بیش از ۴۵ جایزه در داخل ایران و در عرصه بین‌المللی کسب کنند. از جمله آن‌ها می‌توان از «دبستان پارسی»، «شاه جهان» و «خور و شید»‌ نام برد.

در بخش فیلم مستند بین‌المللی و ملی فستیوال سلیمانیه، او به ریچل بازیگر اهل نیوزیلند که مسئولیت هدایت این بخش را بر عهده دارد ملحق می‌شود. دیگر اعضای این بخش هم گولبارا تولوموشووا منتقد فیلم اهل قرقیزستان، تاکایوکی یوشیدا کارگردان اهل ژاپن و سعید محمود فیلمنامه‌نویس عراقی هستند.

برایان اوونز مدیر هنری فستیوال فیلم نش‌فیلم، لی چمبرز نویسنده و کارگردان اهل کانادا، واتای تاکهارو فیلمساز و روزنامه‌نگار اهل ژاپن و یاسین هادی مسئول برنامه‌ریزی فستیوال نش‌فیلم از اعضای هیات داوران بخش فیلم سینمایی بین‌المللی و ملی این فستیوال فیلم هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید