ظریف: آمادگی داریم به همکاری‌های اقتصادی با افغانستان ادامه دهیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸
    کد خبر :10861

محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه افغانستان گفت: اقدامات تروریستی علیه مردم افغانستان را محکوم می کنیم و با خانواده آن‌ها همدردی می کنیم.

محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه افغانستان گفت: اقدامات تروریستی علیه مردم افغانستان را محکوم می کنیم و با خانواده آن‌ها همدردی می کنیم.

محمد جواد ظریف که پس از دیدار با صلاح‌الدین ربانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: دو کشور ایران و افغانستان زمینه همکاری زیادی دارند و برای تامین مالی مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و … باید همکاری کنیم و این همکاری به نفع مردم دو کشور است.
وی بر همکاری در حوزه‌های اقتصاد و تجارت تاکید کرد و گفت:  همانطور که در ۳۸ سال گذشته در کنار مردم افغانستان بودیم آمادگی داریم به این همکاری به ویژه در حوزه اقتصادی ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره منابع آبی گفت: در جهت حفظ محیط زیست دو کشور و تقویت مبانی دوستی و برادری دو کشور زمینه هنکاری وجود دارد و گفت‌وگوهای خوبی هم در این باره انجام شده است.
ظریف از حمایت افغانستان از ایران در مجامع بین‌المللی قدردانی کرد و گفت: ایران نیز در سطوح و مقاطع مختلف از  دولت و مردم افغانستان حمایت کرده است.

وی گفت: دو کشور در منطقه بسیار خطرناک حضور داریم که به خاطر حرکت‌های بیگانگان دستخوش اقدامات خشونت بار تروریستی شده است و کماکان هم تحرکاتی در جهت تقویت ترور و خشونت شکل می گیرد که حتما به ضرر همه خواهد بود.
وی گفت: ترور و خشونت حتما محدود به منطقه ما نخواهد بود و دامن گیر کسانی می شود که به این خشونت ها دامن زدند. ما نیاز داریم بدون تمایز بین گروه های افراط و کسانی که در مسیر کمک به گروه های تروریستی از مسیر قاچاق مواد مخدر به تامین مالی تروریست ها کمک کردند و کماکان از جوامع منطقه و فرا منطقه قربانی می گیرند برخورد کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که ایران میزبان جمعیت قابل توجهی از دوستان افغانستانی مان است گفت: امروز نزدیک به ۴۱۰ هزار دانش آموز افغان در مدارس ایرانی تحصیل می کنند و نزدیک به ۱۷ هزار دانشجو نیز در دانشگاه های ایران در حال تحصیل هستند. همچنین نزدیک  ۳ میلیون شهروند افغان قانونی و غیرقانونی در ایران به سر می برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید