وضعیت پرونده مرگ دختر 5 ساله در پارک

    کد خبر :108591

عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران درباره، آخرین وضعیت پرونده مرگ دختر 5 ساله در آب نمای در پارک کوهسار، اظهار کرد: پرونده در شعبه 1146 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی بعثت تهران رسیدگی شد.

وی ادامه داد: دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و شكايت شکات اولیاء دم متوفی ( پدر و مادر کودک نامبرده شده)، وجود قرارداد فیمابین شهرداری منطقه 15 تهران و متهم، ملاحظه مکاتبه به عمل آمده از سوی ناظر مستقر در پارک به آن شرکت در تاریخ مبنی بر فقدان و نبود حفاظ مشبک آب نما، نظریه کارشناس سازمان آتش نشانی و کارشناس رسمی دادگستری در خصوص تقصیر صددرصدی شرکت و مدیر عامل پیمانکار مذکور و گواهی‌های پزشکی قانونی درباره علت فوت کودک، نظریه اداره تشخیص هویت و ملاحظه کیفر خواست، حکم به محکومیت مدیر عامل شرکت به پرداخت نصف دیه کامل مرد به عنوان دیه فوت طفل و کودک مذکور ظرف دو/2 سال قمری از تاریخ حادثه در حق اولیاء دم و نیز به تحمل چهار / 4 ماه حبس تعزيری صادر و اعلام کرد.

پوریانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دادگاه صندوق تامین خسارت‌های بدنی را در حق اولیاء دم متوفی به شرح گفته شده، محکوم كرده است.

گفتنی است؛ به گزارش میزان روز چهارم خرداد سال گذشته زن جوانی گریه کنان در پارک کوهسار به دنبال دختر پنج ساله اش بود که با همکاری پلیس و نگهبانان پارک متوجه شد دختربچه در آبنمای بوستان کوهسار سقوط کرده است.

در ادامه با همکاری آتش نشانی جسد بی جان دختربچه که به علت گرفتار شدن در میان پره های پمپ آب کشف شد.

همزمان با شکایت خانواده فاطمه کوچولو پرونده ای در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تشکیل و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

با احضار شهردار منطقه 15 به دادسرا، او در جلسه بازپرسی مدعی شد پارک در اختیار پیمانکار بوده است و شهرداری پیش از این نسبت به قرار دادن دریچه روی خروجی آبنما تذکر داده است.

پس از اظهارات شهردار منطقه 15، روز 11 خرداد با حضور تیم جنایی در بوستان، صحنه فوت دختر 5 ساله بازسازی شد و پس از مشخص شدن قصور پیمانکار و کشف بقایای جسد دختر 5 ساله از مخزن آبنما، بازپرس ویژه قتل تهران دستور احضار پیمانکار بوستان را صادر کرد.

در ادامه با مشخص شدن قصور 100 درصدی پیمانکار در مرگ فاطمه از سوی کارشناس دادگستری پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در حالیکه پیمانکار پارک از دریافت نظر کارشناس تاکنون طفره رفته و حتی احضار تلفنی برای ابلاغ نظر کارشناس نیز انجام شده است، نماینده شهرداری تهران با مراجعه به دادسرای امور جنایی به بازپرس پرونده اعلام کرد شهرداری حاضر است دیه کودک 5 ساله را پرداخت کند.

این در حالی است که مدیر روستا بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی در شهریور ماه سال گذشته به خبرنگار میزان گفته بود: اگر شهرداری دیه را نیز پرداخت کند، پیمانکار از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید