زمان برای گفت‌وگو با کره شمالی به پایان رسیده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
    کد خبر :108549

نخست وزیر ژاپن بر این باور است که کشورهای جهان باید برای اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی متحد باشند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: کشورها باید برای اجرای تحریم ها و اعمال فشار بر کره شمالی برای متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای، متحد باشند.

نخست وزیر ژاپن در جمع سرمایه گذاران در بازار بورس نیویورک تصریح کرد: اکنون زمان مذاکره و گفتگو با کره شمالی نیست. الان زمان اعمال فشار است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز سه شنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل به گره شمالی هشدار داده بود که اگر ایالات متحده تهدید شود، کره شمالی به طور کامل نابود خواهد شد.

این در حالی است که روسیه و چین خواستار بازگشت به دیپلماسی بین المللی و گفتگو با کره شمالی هستند تا بحران مربوط به برنامه های تسلیحاتی و هسته ای این کشور حل و فصل شود.

نخست وزیر ژاپن گفت: ما نمی توانیم از این مساله راضی باشیم که سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرده است. چیزی که الان اهمیت دارد، اعمال کامل تحریم ها است و این مساله مستلزم همکاری نزدیک چین و روسیه است.

شینزو آبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت: تسلیحات هسته ای کره شمالی نشانگر یک تهدید بی سابقه است. ما باید مانع از ارسال کالاها، منابع مالی لازم برای فناوری هسته ای و موشکی به کره شمالی شویم.

وی اظهار داشت: اینکه بتوانیم اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را پایان دهیم، بستگی زیادی به همبستگی و اتحاد جامعه بین المللی دارد. زمان زیادی باقی نمانده است.

11 سپتامبر شور ای امنیت به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرده است. این تحریم ها به خاطر ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی وضع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید