عضو جامعه روحانیت: از روحانی دفاع و به او رای می‌دهم/ برخی از نامزدها شاید پول جدیدی برای یارانه پیدا کرده‌اند که دیگران بی‌خبرند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹
    کد خبر :10852

هر کسی رییس جمهور شود تا آخر امسال هیچ کار جدیدی نمی تواند، انجام دهد.

سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: روسای جمهوری که می آیند فقط آدم های روی صندلی عوض می شوند، برنامه ای که جلو می رود همان برنامه تدوینی 5 ساله و 20 ساله قبلی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز  ادامه داد: در مناظره ها فرصتی برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مختلف پیش می آید. به نظرم نقصی که در این مناظره ها دیده می شود؛ زمان های دو دقیقه و پنج دقیقه ای است که برای توضیح و شکافتن مسایل و مشکلات کم است با اینکه مناظره ها کار کاملی نیست اما به همین مقدار هم که انجام می شود، قابل تقدیر است. البته در مناظره یک محذوراتی هم برای رئیس جمهور و معاون هست که مابقی کاندیداها ندارند چون اقای روحانی و جهانگیری مسئولند و بقیه مسئول نیستند.

نماینده سابق مجلس در رابطه با مناظره دوم بیان کرد: مناظره دوم نسبت به مناظره اول متوسط بود، جلسه مناظره اول پویا تر بود و مسائل با شفافیت بیشتری ابراز شد و من به نظرم می آید که برای بهتر شدن این جریان سه کار باید در این شرایط از طریق رسانه انجام شود؛ بطور واضح و مشخص وضعیت سال 92 و زمانی که دکتر روحانی دواطلب ریاست جمهوری شدند بررسی و بیان شود و الان بعد از 4 سال در سال 96 که او می خواهد ادامه دهد و دیگران هم آمدند داوطلب حضور شدند شرایط چه تغییراتی کرده است. تا ببینیم آن زمان چگونه بود و آیا خیلی از مشکلات برطرف یا بدتر شده و حتما باید تغییری انجام بگیرد؟!

اکرمی ادامه داد: نکته دوم وعده هایی است که داده و یا آروزهایی که از طرف کاندیداها گفته می شود. این ها بیایند مدارک و منابع برای تحقق این وعده ها را هم بیان کنند. وقتی می گویند؛ «یارانه را سه برابر می کنیم و یا کارانه 250 هزارتومانی می دهیم»، مستنداتش را هم ارائه دهند و بگوید؛ پشتوانه، قانون و قاعده این وعده من کجاست!

عضو ارشد جامعه روحانیت یاداوری کرد: اصلا ریاست جمهوری آن قدر اختیار ندارد که هر چه بگوید را بتواند فورا عمل و اجرا کند. رییس جمهور یک کارمند معمولی را هم نمی تواند براحتی از کار برکنار کند چه برسد به اینکه وعده پرداخت میلیون ها پول دهد، بدون منبع و سند حرف زدن و وعده دادن درست نیست.

وی افزود: ما بار اولمان نیست که انتخابات برگزار می کنیم، این بار بار دوازدهم است که گاهی دو دوره ای هم شده، بهتر است شفاف حرف بزنیم ما که قصد نداریم مردم را به بازی بگیریم. بنابراین باید توضیح داده شود که حل مشکلات و گرفتاری ها 50 درصدش به عهده مردم است 50 درصد هم به عهده دولت و این ها هر دو باید مشکلات را با یکدیگر برطرف کنند و اگر ما مردم را به صحنه نیاوریم و به آنها سهم ندهیم این وعده ها نارسا خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: من 5 دوره نماینده بودم و قانون در نظرم است عرض می کنم: مردم بدانند «رئیس جمهور هر کسی که شود تا اخر امسال هیچ کار جدیدی نمی تواند، انجام دهد» برای اینکه در حال حاضر لایحه بودجه 96 در مرحله اجراست، سالانه برنامه ششم هم همینطور و سند چشم انداز بیست ساله که 12 سال از آن گذشته نیز در حال اجراست پس رئیس جمهور نمی تواند فورا چنان تغییر و تحولی صورت دهد که با وعده های او سازگار و منطبق شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تشریح کرد: نیمه اول ریاست جمهوری به معرفی کابینه، مسئولین و استانداران می گذرد و نیمه دوم هم باید بودجه97 نوشته و به مجلس ارائه شود و اگر رئیس جمهور خواسته و حرفی دارد، در سال 97 می تواند بعد از موافقت مجلس انجام دهد این فرایند را اگر مردم ما نمی دانند باید مسئولین و نامزدها به مردم منتقل کنند. روسای جمهوری که می آیند فقط آدم های روی صندلی عوض می شوند، برنامه ای که جلو می رود همان برنامه تدوینی 5 ساله و 20 ساله قبلی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی مردم این ها را ندانند، فکر می کنند که بله آقای ریس جمهور نفر دوم کشور است و می تواند یارانه را سه برابر کند اما توجه ندارند خب از کجا و به چه پشتوانه مالی؟! آیا پول جدیدی قرار است پیدا شود یا می خواهند دهک بالا را قطع و به دهک پایین یارانه دهند و اینکه 250هزار تومان کارانه از کجا آیا استقراض می کنند و می دهند؟ یا منبعی دارند که بقیه نمی شناسند. این ها باید به چالش کشیده شود که بخاطر کمبود وقت یا بی حوصلگی یا برای اینکه بحث به مشاجره منتهی نشود، از گفتنش خودداری می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه: «مردم باید فکر کنند و تشخیص دهند که یک نفر هوایی حرف می زند یا زمینی». افزود: نظر شخصی من بعنوان سید رضا اکرمی و نه هیچ عنوان دیگری، به دلیل شناختی که از آقای روحانی و شرایطی که اطلاع دارم ایشان است، وجدانا از او حمایت و دفاع می کنم و رای می‌دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید