ترامپ کتاب‌های کلینتون را بخواند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ۷:۴۵
    کد خبر :108396

عضو کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: رئیس‌جمهور‌ آمریکا دچار پریشان‌گویی شده و اظهارات نسنجیده وی نمایشی از ناشی‌گری سیاسی بود.

محمد‌جواد جمالی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل متحد، اظهار داشت: اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا که نماد این کشور است، سبب سرافکندگی مردم آمریکا شد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا دچار پریشان‌گویی شده، افزود: ترامپ با صحبت‌هایش یک نمایشی از ناشی‌گری سیاسی را به نمایش گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه موضع‌گیری ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ماهیت رژیم آمریکا و همچنین به دلیل خشنودی صهیونیست‌ها کاملا قابل پیش‌بینی‌بود، گفت: اظهارات ترامپ نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست.

جمالی با بیان اینکه ترامپ خود را مدعی حمایت از حقوق بشر و صلح می‌داند، خاطرنشان کرد: بهتر است ایشان کتاب‌های خانم کلینتون را مطالعه کند تا بداند داعش را چه کشوری به وجود آورده و چه کشوری حامی این گروهک تروریستی است؟

وی با اشاره به واکنش جهانیان به اظهارات ترامپ، گفت: مردم کشور‌های مختلف از این نوع اظهارات و پریشان‌گویی ترامپ ابراز تاسف کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسید ترامپ در سخنرانی خود دچار از هم‌گسیختگی شده بود، عنوان کرد: این‌گونه سخن گفتن در قاموس روابط بین‌الملل سابقه نداشته و به نظر می‌رسد ایشان توسط کارشناسان دیپلماتیک آمریکا هم قابل کنترل نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید