زن هنرمندی که درونیات خود را به روی بوم آورد

    کد خبر :108178

آرنا زینلیان که نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با عنوان «ذهن نیمه هوشیار» برپا کرده است، درباره این آثار گفت: «این آثار در اصل در ضمیر ناخودآگاه من است که به شکل نقاشی و رنگ جلوه کرده و ترسیم شده است.»

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه «ذهن نیمه هوشیار» که به نمایش آثار نقاشی آرنا زینلیان اختصاص دارد، بر اساس توجهات ذهنی این هنرمند به محیط و آن موضوعاتی که در یک ذهن نیمه هوشیار وجود دارد در گالری فردا در حال برگزاری است.

زینلیان درباره این نمایشگاه و نحوه شکل گیری ایده این سوژه برای نقاشی به خبرآنلاین گفت: «این کارها همانطور که از نام نمایشگاه هم مشخص است نتیجه یک ذهن نیمه هوشیار هستند. اغلب کارها به صورت انتزاعی است و از جنبه علمی هم به نحوی برخوردار است، مانند کهکشان و رنگ و تشکیل رنگ‌های تازه که در آثار به چشم می‌خورد.»

او افزود: «من اصولا دوست دارم که هرچیزی را از نگاه دیگری ببینم مانند تابلوی آسمان که در این نمایشگاه هست، طبق روال معمول خورشید باید بالای دریا قرار بگیرد در حالیکه من در این اثر این دو را به شکل عمودی در کنار هم قرار داده‌اند. متفاوت نگاه کردن به مسایلی که یک نگاه معمول به آن‌ها وجود دارد از علایق همیشگی من بوده است. این آثار در اصل در ضمیر ناخودآگاه من است که به شکل نقاشی و رنگ جلوه کرده و ترسیم شده است.»

در این نمایشگاه 19 کار اکریلیک به تماشا گذاشته می‌شود که غالبا دربردارنده رنگ‌های شاد هستند، زینلیان درباره علت این مسئله گفت: «تا حد زیادی از رنگ‌های شاد استفاده کردم و سعی کردم از تیرگی و کدری فاصله بگیرم، رنگ‌هایی که در آثار وجود دارد به نحوی می‌توان گفت هیجان انگیز است و به بیننده و مخاطب شادی کاذب می‌دهد. برخی از نقاشی‌ها را هم می‌توان به عکس‌هایی است که ناسا از کهکشان گرفته است تشبیه کرد.»

این هنرمند درباره تاثیر این نمایشگاه که خود از درونیات یک انسان سرچشمه گرفته بر مخاطبانی که آثار را می‌بینند، توضیح داد: «نمایشگاه به نحوی است که هرکسی با هر خصوصیات منحصر به فردی که دارد می‌تواند از یک زاویه‌ای وارد کار شود. دوست ندارم خیلی درباره کارهایم توضیح دهم تا ذهنیتی برای مخاطبان تشکیل شود بلکه می‌خواهم هرکس با برداشت شخصی خود به دیدن آثار بیاید.»

او ادامه داد: «معتقدم که تکه‌ای از وجود هرکسی در سیاره یا ستاره‌ای دیگر قرار دارد که درونش نهادینه شده است و با دیدن این کارها هر فرد تکه‌ای از وجودش را می‌بیند.»

زینلیان درباره علت انتخاب نام «ذهن نیمه هوشیار» برای نمایشگاه گفت: «کتاب روانشناسی می‌خواندم به خاطر ایده‌ای که از آن گرفتم این نام را انتخاب کردم، همه این آثار از درون خود من تبلور کرده‌اند و دلیل دیگری نداشت، در واقع درک و شعوری پشت آن نبود بلکه یک المان است. کارها هم الهام گرفته از کار یا سبک خاصی نیستند و طراحی ذهنی قبلی هم نداشتند.»

او در پایان درباره برنامه های آینده خود گفت: «قصد دارم در همین سبک کارهایی را در برای نمایش در داخل و خارج از ایران آغاز کنم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید