وزير دادگستري:

رفع حصر را از شوراي عالي امنيت ملي سوال کنيد

    کد خبر :108097

وزير دادگستري در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي سازمان تعزيرات حکومتي و در گفت و گو با خبرنگاران، از بازنگري قانون تعزيرات تا سه ماه ديگر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، سيدعليرضا آوايي، روز سه شنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان تعزيرات حکومتي در جمع خبرنگاران با تاکيد بر نقش مردم در امور اجتماعي گفت: حتما برنامه‌ريزي‌هايي براي ورود اصناف در روند مبارزه با قاچاق کالا بوده است اما نبايد نفي نظارت دولت و حاکميت صورت گيرد که اين مساله هم آسيب‌زا است.
وي درباره محدوديت هاي ورود تعزيرات به بحث قاچاق کالا و ورود اصناف به اين موضوع و نظارت بيشتر اصناف در زمينه کالاهاي قاچاق افزود: سياست نظام اين است تا جايي که مقدور است، حکومت به اين داستان‌ها ورود نکند، چرا که ممکن است آسيب‌هايي به همراه داشته باشد، يا بلغزند يا مورد اتهام قرار گيرند و بايد به عهده مردم گذاشته شود، حتما برنامه‌ريزي‌هايي بوده که گفتند اصناف ورود کنند اما نبايد نفي نظارت دولت و حاکميت صورت گيرد که اين مساله هم آسيب‌زا است.
آوايي در خصوص ميزان بازدارندگي جرايم تعزيرات گفت: برخي معتقدند جريمه راه حل قطعي است اما تجربه ثابت کرده که جريمه يکي از راه‌ها است البته که در دستور کار ما بازنگري در قانون تعزيرات طي سه ماه آينده قرار دارد. به عقيده من همکاري و کمک گرفتن از مردم نتيجه بهتري مي‌دهد تا اينکه ما صرفاً نقش کنترل‌گر را ايفا کنيم.
وزير دادگستري درباره انتصاب رئيس جديد سازمان تعزيرات گفت: انتخاب دوستان جديد به معناي نفي دوستان قديم نيست، ما رابطه دوستانه داشتيم، داريم و خواهيم داشت اما در بحث تعزيرات باورم اين بود که آقاي انصاري از من و آقاي اميري اصفهاني جوان‌تر و با نشاط‌تر است و مي‌تواند کمک بهتري کند و ما همچنان از کمک‌هاي اميري اصفهاني در تعزيرات استفاده خواهيم کرد.

** رفع حصر را از شوراي عالي امنيت ملي سوال کنيد
وزير دادگستري در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد شما گفته بوديد اگر دولت در رابطه با رفع حصر به وزارت دادگستري مأموريت دهد، شما با قوه قضاييه رايزني مي کنيد، آيا اين مأموريت به شما داده شد؟ گفت: کار مربوط به شوراي عالي امنيت ملي است بايد از آنها سوال کنيد.
مراسم توديع و معارفه روساي قديم و جديد سازمان تعزيرات حکومتي صبح امروز با حضور وزير دادگستري و جمعي از مديران وزارت دادگستري و سازمان تعزيرات حکومتي برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید