احتمال پیوستن لیبی و نیجریه به نشست مشترک اوپک و غیراوپک

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷
    کد خبر :107943

احتمال پیوستن لیبی و نیجریه به نشست مشترک اوپک و غیراوپک، تاکید وزیر نفت عراق بر ادامه توافق کاهش تولید نفت، توقف صدور نفت تایوان به کره شمالی و برآورد کاهش رشد تولید نفت شیل آمریکا برای نخستین بار در هفت ماه اخیر مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش بازتاب و به نقل از رویترز، دو منبع سازمان اوپک، از احتمال حضور وزیر نفت نیجریه و رئیس شرکت ملی نفت لیبی در نشست نظارتی مشترک وزیران نفت اوپک و غیراوپک (جی ام ام سی) که جمعه در وین برگزار می شود، خبر دادند.
در نشست نظارتی مشترک به امکان بررسی و تمدید سه ماهه توافق کاهش تولید یا تشدید میزان کاهش عرضه نفت پرداخته می شود.
تولید نفت لیبی و نیجریه که از توافق کاهش عرضه معاف شده اند، از رشد قیمت نفت جلوگیری کرده است و به همین علت از آنها خواسته شد تا در نشست آینده شرکت کنند.
در این نشست نظارتی که با حضور وزیرانی از کشورهای عضو اوپک نظیر کویت، ونزوئلا، الجزایر و کشورهای غیر عضو مانند روسیه و عمان تشکیل خواهد شد، عربستان حضور نخواهد یافت.

**وزیر نفت عراق: توافق کاهش تولید نفت باید تمدید یا تشدید شود
به گزارش رویترز، «جبار علی اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: اعضای سازمان اوپک، در حال بررسی گزینه های مختلفی از جمله تمدید سه، شش ماهه یا حتی تا پایان 2018 میلادی برای توافق کاهش تولید هستند و احتمال یک درصد تشدید میزان کاهش عرضه نفت نیز وجود دارد.
البته العیبی تصمیم گیری برای پس از ماه مارس (موعد انقضای توافق) را زودهنگام دانسته و گفت: نفت 55 تا 60 دلاری مناسب همه کشورهاست؛ عراق در پی افزایش سهم خود از بازار آسیا بویژه چین و هند است و به زودی با آنها دیدار خواهیم داشت.

**توقف صدور نفت تایوان به کره شمالی
به گزارش رویترز، تایوان به منظور پیروی از راه حل های سیاسی سازمان ملل، در یک حرکت نمادین فروش نفت، گاز و فرآورده های نفتی را به کره شمالی متوقف کرد.
اگرچه این کشور عضو سازمان ملل نیست، بسیار تمایل دارد که نشان دهد از قوانین بین المللی پیروی می کند. در پی پرتاب ششمین موشک بالستیک کره شمالی و آزمایش های هسته ای قدرتمند این کشور، شورای امنیت سازمان ملل تصمیم به تحریم این کشور به خصوص در زمینه واردات نفت گرفت.

**برآورد کاهش رشد تولید نفت شیل آمریکا برای نخستین بار در 7 ماه اخیر
به گزارش شبکه سی ان بی سی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که رشد ماهانه تولید نفت شیل آمریکا در ماه اکتبر 79 هزار بشکه در روز باشد، این نخستین بار است که اداره یادشده پیش بینی خود را از رشد تولید نفت شیل آمریکا کمتر از 100 هزار بشکه در روز اعلام می کند.
به گزارش اداره اطلاعات انرژی، مجموع تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر به شش میلیون و 80 هزار بشکه در روز خواهد رسید. این کاهش همچنان از آثار وقوع طوفان هاروی در جنوب شرق تگزاس است که سبب توقف فعالیت برخی دکل های نفت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید