واکنش توییتری جهرمی به سیاست دوگانه آمریکا در قبال دسترسی مردم ایران به اینترنت

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
    کد خبر :107835

پس از سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل و اظهار نگرانی از دسترسی مردم ایران به اینترنت، آذری جهرمی با توییتی به سیاست دوگانه آمریکایی‌ها واکنش نشان داد.

همانطور که می‌دانید در هفته‌های اخیر حذف اپلیکیشن‌های متعدد ایرانی از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح جهان نظیر اپ استور و گوگل پلی استور شگفتی بسیاری را برانگیخته است. در حالی که پس از برجام بسیاری از فعالان حوزه‌‌ی فناوری در انتظار روزهای خوبی برای کاربران ایرانی بودند؛ اما اتفاقات روی داده قرابتی با آنچه که انتظار می‌رفت، ندارد. دو شرکت گوگل و اپل حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های خود را همسو با سیاست‌های دولت آمریکا عنوان کرده‌اند که به‌روشنی گویای افزایش فشارهای دولت ترامپ برای تحت فشار گذاشتن بیش از پیش کشورمان است.

با توجه به اینکه این روزها اجلاس سالانه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در حال برگزاری است و بسیاری از مقامات ارشد کشور‌ها در آن حضور دارند، تمام نگاه‌ها به نیویورک دوخته شده است تا آخرین مواضع و سیاست‌های کشور‌های مختلف در رابطه با مسائل جهانی بصورت کامل پوشش داده شده و روشن شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا شب گذشته در صحن سازمان ملل به سخنرانی پرداخت که بخشی از سخنانش نیز اظهار نگرانی در رابطه با دسترسی ایرانیان به اینترنت بود. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ که پس از برجام صورت گرفته، آمریکا در بسیاری از موارد به بهانه‌ی تحریم اقدامات متعددی را انجام داده که برخلاف توافق برجام است.

دولت آمریکا اگر نگران دسترسی مردم ایران به اینترنت است، چرا به بهانه تحریم دسترسی ایرانیان به سایتهای متعدد را مسدود کرده؟

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز ساعاتی پیش با انتشار توییتی در صفحه‌ی شخصی خود به این موضوع واکنش نشان داد. وی در توییت خود با اشاره به قطع دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های متعدد از سوی شرکت‌های آمریکایی به بهانه‌ی تحریم، اظهار نگرانی دولت آمریکا را در این رابطه مورد انتقاد قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید