از کارگردان پربیننده‌ترین سریال سال ۹۶ تجلیل شد

    کد خبر :107682

کارگردان مجموعه تلویزیونی «آرام می‌گیریم» پربیننده‌ترین سریال سال ۹۶ تجلیل شد.

روح الله سهرابی کارگردان سریال «آرام می‌گیریم» که طی نظر سنجی خود سازمان صداو سیما پرمخاطب ترین سربال سال 95 شده بود طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفت

در این مراسم که باعنوان «نکوداشت استاد روح اله سهرابى» کارگردان دفاع مقدس در زادگاه این فیلم ساز(شهر فامنین) برگذارشد مستندى چهل دقیقه اى از زندگى و فعالیت‌هاى فرهنگى و هنرى روح اله سهرابى به نمایش درآمد که مورد استقبال و تحسین مخاطبین پرشمار حاضر در سالن قرار گرفت.

در مراسم نکوداشت روح اله سهرابى در استان همدان که تعدادى از مسئولان استانى نیز حضور داشتند حجت الاسلام رضامصباح امام جمعه فامنین طى سخنانى با اشاره به دغدغه مندى و ارزشمدارى روح اله سهرابى، عامل موفقیت و تاثیرگذارى این هنرمند جوان را خودسوزى و خودسازى و همچنین نگاه متعالى و الهى به امر هنر دانست و تاکید کرد :صورت گرى داراى چند مقوله است که اگر دارنده چشمى زیبا باشیم به تمام طبیعت و عالم امکان زیبا نگاه مى کنیم و جلوه اى از زیباترینها را ترسیم و تنقیش مى کنیم. وى تاکیدکرد کسى که اثر هنرى ماندگار خلق مى کند باید خود سوزى و خودسازى را توأمان داشته باشد. در ادامه فرماندار سید مجید شماعى نیز روح اله سهرابى را از افتخارات و مایه مباهات استان همدان دانست و افزود سریال آرام مى گیریم نماد واقعى درونى سازى بود چنانکه این سریال پرمخاطب ارزشهاى دفاع مقدس را بصورت کاملا روشنگرانه به مخاطب ارایه کرد.

همچنین مجیداکبرى و محدثه قبادى طى سخنانى به تمجید از ابعاد مختلف شخصیتى سهرابى پرداختند. در ادامه این مراسم و پس از پایان پخش مستندزندگى سهرابى ، وى نیز طى سخنانى با تقدیر از محمدمهدى کلهرى بخاطر برگذارى چنین مراسم باشکوه و کم نظیرى ، ضمن تمجید از مقام شهداى مدافع حرم بویژه شهید حججى، این شهید بزرگوار را قهرمان واقعى و ماندگار جامعه دانست و خود را در مقابل امثال شهیدحججى ، قطره اى دربرابر دریا برشمرد. سهرابى ضمن کنایه به قهرمانان مجازى و کاذب جامعه ، آنها را از غره شدن به عناوین و شهرت برحذر داشت و گفت مادامى که اسطوره هایى چون حججى ها در این جامعه مى درخشند اساسا خودقهرمان پندارى و خودبزرگ بینى توهم و سرابى بیش نیست که انسان را باخود به تباهى مى کشاند. کارگردان پرمخاطبترین سریال سال گذشته تلویزیون با قدردانى از برگذارکنندگان نکوداشت وى ، گفت بنده لایق این تجلیل و استقبال مردم بزرگوار نیستم و هر قدمى که برداشته ام جزو وظایف ذاتى و در جهت اعتقادات و باورهاى قلبى ام بوده است.

مراسم نکوداشت روح اله سهرابى با اهداى جوایزى از سوى اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى، سپاه پاسداران استان همدان و شوراى اسلامى شهر خاتمه یافت و حاضرین در سالن اقدام به گرفتن عکسهاى یادگارى با کارگردان و بازیگران نقش شهیدفامنین و همسرش لیلا کردند.

سریال تلویزیونى «آرام مى‌گیریم» که از نیمه دى ماه تا نیمه اسفند سال گذشته در پنجاه قسمت از شبکه دوم سیما پخش شد یکى از بهترین و پرمخاطبترین سریالهاى تلویزیون طى سالهاى اخیر بود که در صدرنظرسنجى برنامه سین مثل سریال که به ارزیابى سریالهاى سال تلویزیون مى پردازد قرار گرفت. روح اله سهرابى فیلم سینمایى خاکستر و برف را نیز در کارنامه سینمایى خود دارد که این فیلم نیز مورد تحسین منتقدان و جشنواره‌ها قرار گرفته است.

وى علاوه بر کارگردانى سینما، نویسنده کتابهاى زیادى در زمینه‌هاى فرهنگى و اجتماعى است که آخرین رمان او با عنوان تراژدى اسبى که ایستاد جزو کتابهاى پرفروش امسال نمایشگاه کتاب بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید