جزئیات خرید یک میلیاردی تبلت‌ و خودروهای جدید برای اعضای شورای شهر تهران! + سند

    کد خبر :107077

در حالی امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام به خرید 21 دستگاه خودرو و تبلت برای اعضاء شورای شهر تهران در این دوره کرده است که اعضاء شورا اعتقاد دارند وسایل گذشته شورا مستهلک شده بودند و باید تعویض می‌شدند.

معاونت امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام  به خرید 21 عدد  تبلت‌ 4 میلیون و 570 هزار تومانی و 21 دستگاه  پژو پارس‌ 42 میلیون و 300 هزار تومانی  برای اعضای شورای شهر تهران کرده است.هزینه ای که برای این موضوع صرف شده حدود یک میلیارد تومان است.
انتشار اسناد این خریدها و واکنش‌های انتقادآمیز به آن در فضای مجازی، برخی اعضای شورای شهر را مجبور به پاسخ‌گویی کرد.

 

وسایل گذشته شورا مستهلک شده بودند و باید تعویض می‌شدند
الهام فخاری عضو شورای شهر تهران پس از انتشار خبر خرید این اقلام برای اعضاء شورای شهر تهران، گفت: این مصوبه و دستور شورا نبوده است، روال اداری با توجه به استهلاک خودروها است.
وی تصریح کرد: اعضای شورا فقط امانتدار این اموال هستند.
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهرن نیز در این زمینه توضیح داد: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.
وی گفت: در این دوره هیئت رئیسه شورای پنجم تصمیم گرفت که شورا هیچ مکاتبه‌ای به صورت کاغذی انجام نشود و تاریخی را نیز معین کرد که از آن تاریخ به بعد در داخل شورا مکاتبات به صورت فیزیکی و کاغذی متوقف شود و به شکل اتوماسیون صورت بگیرد.
اعطاء افزود: این امکان از آن جهت فراهم شده که اعضای شورا در هرجایی، در مسیر، در ترافیک، در منزل و در سفر به سیستم اتوماسیون و به کارتابل خود دسترسی داشته باشند، مکاتبات و گزارش‌ها را ببینند و گردش کار را کنترل کنند و در هر زمان به سامانه شهرداری دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه این حجم کاغذ که روزانه در شورا به هدر می‌رود، متوقف شود. این امری طبیعی است و به گمانم باید سوال کرد چرا تا به امروز شورا به سمت هوشمندسازی نرفته است.
سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: چنین تصمیمی در راستای هوشمندسازی گرفته شده و ابزار لازم برای این کار نیز فراهم شده است. ابزار این کار هم همین تبلت‌هایی است که خریداری شده، برچسب اموال خورده و در دوره چهارساله در اختیار اعضا خواهد بود.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که خودرو‌های موجود در شورا مستهلک هستند و به لحاظ فنی مشکلات فنی جدی دارند، بنابراین تصمیم گرفته شد خودرو‌های جدیدی برای استفاده اعضای شورا تهیه شود.
اعطا افزود: همانطور که تاکید کردم این اموال برای اعضای شورا خریداری نشده است و صرفا در راستای انجام ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع امری طبیعی است همانگونه که در همه‌ی دستگاه‌ها ملزومات و ابزار مورد نیاز تهیه و استفاده می‌شود.
سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز  پس از انتشار لیست خرید 21 تبلت و 21 خودرو پژو پرشیا برای اعضای جدید شورای شهر تهران در فضای مجازی به قیمت نهصد و نود شش میلیون تومان اظهار کرد: خرید اقلام مختلف برای شورای شهر رویه جدیدی نبوده است و این تبلت و خودروها جزو اموال شورای شهر بوده و نمایندگان تنها امانتدارانی هستند که با پایان مسئولیت خود تمام این اموال را به شورا  بازمی‌گردانند.
وی ادامه داد: در این خرید نظر اعضا بر صرفه‌جویی حداکثری بوده است و یکی از ارزان‌ترین خودروهای ساخت داخل خریداری شده است.
رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در دوره چهارم نیز در این باره اظهار کرد: خرید اقلام مورد نیاز اعضاء شورا یک موضوع مرسوم است که از طریق رئیس شورا پیگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: البته در دوره قبل و با توجه به افزایش اعضاء شورای شهر تهران از 15 به 31 نفر ، قاعدتاً باید تعدادی خودرو و و تلبت خریداری می‌شد اما در همین زمینه نیز صرفه جویی لازم صورت گرفت.
تقی پور افزود: اینکه گفته می‌شود خودروهای دوره گذشته مستهلک بوده جای تعجب دارد چرا که چنین چیزی واقعیت ندارد.
عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: در دوره گذشته اعضاء تمام اقلامی که از شورا دریافت کرده بودند را به مدیریت شهری تحویل دادند و حتی می شد از همین وسایل استفاده کرد که متاسفانه اعضاء جدید در این زمینه اعتقادی نداشتند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید