طالب‌زاده: قدرت داعش از هواداری رسانه‌های غربی است

نادر طالب‌زاده رسانه‌های غربی را مؤثرترین سیستم تبلیغاتی داعش برای ایجاد رعب و وحشت از اسلام دانست و از ضرورت استفاده از استراتژی خاص برای آگاه سازی مخاطبان داخلی و جهانی سخن گفت.

مستند «نبرد برای یک رویا» که روایتی کمتر دیده‌شده‌ از آزادسازی پایتخت تروریسم در عراق را ارائه می‌دهد، در سالن نمایش دانشگاه صدا و سیما رونمایی شد.

«نبرد برای یک رویا» نخستین مستند ساخته شده از عملیات آزادسازی فلوجه است که حاوی تصاویری منحصر به فرد از نبرد تن به تن و از نمای نزدیک با جنگجویان داعش است. این مستند در یک قسمت 35 دقیقه ای در استان الانبار و شهر فلوجه تصویربرداری شده و مراحل اصلی عملیات آزادسازی شهرگرمه، شهر صغلاویه و همچنین شهر فلوجه را به تصویر کشیده است.

در این مستند نقش پررنگ گردان عصائب اهل الحق به فرماندهی شیخ قیس خزعل در عملیات نیمه شعبان مشاهده می شود.

نادر طالب زاده مستندساز برجسته کشورمان در مراسم رونمایی از این مستند، رسانه های غربی را موثرترین سیستم تبلیغاتی داعش برای ایجاد رعب و وحشت از اسلام دانست و از ضرورت استفاده از استراتژی خاص برای آگاه سازی مخاطبان داخلی و جهانی سخن گفت.

وی تاکید کرد: قدرت داعش از هواداری رسانه های غربی است و ترویج تفکر ضد شیعی در جهان مهمترین هدف آنهاست.

طالب‌زاده ضمن تقدیر از مستند نبردی برای یک رویا، افزود برای خنثی سازی اهداف شوم دشمنان می‌بایست آثار نمایشی بیشتری ساخته شود.

حیدر معمور تهیه کننده این مستند از حضور یک ماهه گروه مستندساز در فلوجه سخن گفت و افزود: از آنجا که دنیا در حال گذار از قدرت نظامی عیان با قدرت نرم است، بنابراین ایده پرداختن به این مستند نیز با چنین تفکری رقم خورده است.

میثم پوررشیدی که پیش از این تجربه ساخت مستندهای گوناگون پیرامون تحولات منطقه غرب آسیا از جمله مستند «عزیزِ بلد» را در کارنامه داشته، این اثر را کارگردانی کرده است.

پوررشیدی از تلاش تیمی فیلمبرداران ایرانی و عراقی برای انعکاس واقعیت‌‌های جنگ فلوجه قدردانی کرد و گفت: با آزادسازی فلوجه به غنائمی دست یافتیم که نمایانگر حمایت وهابیت از داعش بود، مدارکی که حمایت مالی عربستان از تروریستها را ثابت می کرد و همچنین بسته های فرهنگی که از مکه ارسال شده بود.

وی اظهار داشت: مردم فلوجه نیز معتقد بودند که اسلام داعش با آنچه مسلمانان واقعی می شناسند تفاوت بسیار دارد.

پوررشیدی از ساخت مستند آزادسازی موصل خبر داد و گفت: قصد داریم در مستند آزادسازی موصل به مسائل اجتماعی ناشی از جنگ با داعش بپردازیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید