ویژگی های یک کفش مناسب

    کد خبر :106380

یک فیزیوتراپیست با اشاره به ویژگی‌های کفش مناسب، گفت: در وهله اول شکل کفه داخل کفش باید قوس‌های کف پا را پر کرده و فرد با آن احساس راحتی کند.

یک فیزیوتراپیست با تاکید بر استفاده از کفش مناسب گفت: استفاده از کفش های نامناسب و پاشنه بلند می‌تواند عوارضی از جمله قوس کمر، انحراف شست پا و یا آسیب به پنجه پا را به دنبال داشته باشد، درحالیکه با استفاده از کفش مناسب می‌توان از بسیاری از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

این فیزیوتراپیست با اشاره به ویژگی‌های کفش مناسب، گفت: در وهله اول شکل کفه داخل کفش باید قوس‌های کف پا را پر کرده و فرد با آن احساس راحتی کند.

وی نرمی و قابلیت ارتجاعی را مهمترین ویژگی کفه کفش عنوان کرد و افزود: قابلیت الاستیکی کفه کفش در کاهش فشار وارده به استخوان‌های پا در هنگام فعالیت نقش مهمی دارد.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: اختلاف ارتفاع مناسب بین پاشنه و پنجه کفش نباید بیش از دو و نیم سانتیمتر باشد.

وی با بیان اینکه ارتفاع پشت کفش باید در حدی باشد که فرد را هنگام پیاده روی اذیت نکند، گفت: پهنای پنجه کفش نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش‌های کفش باید به حدی باشد که پنجه پا در کفش جمع نشده و کاملا حالت آزاد داشته باشد.

این فیزیوتراپیست چرم طبیعی را بهترین جنس کفش دانست و اظهار کرد: چرم طبیعی به دلیل بیشترین سازگاری و انعطافی که با حالت پا پیدا می‌کند، بهترین جنس برای کفش است که افراد در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزن کفش نقش زیادی در حفظ سلامت پا دارد، اظهار کرد: افراد باید از خرید کفش‌هایی که تزئینات زیادی دارد خودداری کنند، زیرا کفش‌های سنگین تر صرفا فشار بیشتری به پا وارد کرده و کاربرد دیگری ندارند.

این فیزیوتراپیست افزود: همچنین والدین در هنگام خرید کفش برای کودکان خود باید به رنگ کفش توجه کرده و کفش‌های با رنگ های روشن و شاد برای فرزندان خود خریداری کنند.

وی بهترین زمان برای خرید کفش را بعدازظهرها عنوان کرد و افزود: در ساعت‌‎های بعدازظهر، پا بر اثر فعالیت به بزرگترین حد خود می‌رسد، بنابراین خرید کفش در ساعات بعدازظهر به خرید کفش‌های مناسب‌تر و راحت‌تر می‌انجامد.

این فیزیوتراپیست در پایان با بیان اینکه 60 تا 70 درصد افراد مشکل قوس پا دارند و با تاکید بر این نکته که نوع و شکل کفش باید متناسب با وضعیت و شکل پا باشد، توصیه کرد: افراد قبل از خرید کفش با یک فیزیوتراپیست یا متخصص ارتوپدی مشورت‌ لازم را به منظور آگاهی از سلامت پاها و کاهش قوس پا و نیز آگاهی از ویژگی‌های کفش مناسب انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید