دولت تغذیه‌ مادران باردار را تامین کند

    کد خبر :106183

یک متخصص زنان و زایمان گفت: دولت مستلزم شود تا مواد تغذیه ای مادران باردار را تامین کند تا بتوانیم بگوئیم که این مادر – مادر سالمی است، شاید با یک هزینه کم بتوان تضمین شود تا زایمان‌های طبیعی بیشتر و سالم تری در کشور انجام شود.

فرحناز دادخواه در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره مهمترین دغدغه در حوزه زایمان و سزارین و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: زایمان یک مسئله فیزیولوژیک هست و احتیاج نیست که نخ خاص یا تکنولوژی خاص داشته باشد و یا لیزر داشته باشد، زایمان و سزارین مسائلی هستند که باید زن از نظر روحی بیشتر آماده باشد.

وی ادامه داد: اگر امکان اینکه همسر زن در کنار آموزش‌های قبل از بارداری، حین و همچنین حضور در زمان زایمان را داشته باشند به اضافه اینکه ما بتوانیم کمک‌های تغذیه ای به زنان داشته باشیم. مثلاً دولت مستلزم شود که مواد تغذیه ای مادر باردار را تامین کند تا ما بتوانیم بگوییم که این مادر – مادر سالمی است و می‌تواند زایمان خوبی داشته باشد، شاید با یک هزینه کم بتوانیم تضمین کنیم که زایمان‌های طبیعی بیشتر و سالم تری را در کشور انجام دهیم یا در مورد یک سری مکمل‌ها نیز چنین کاری انجام شود.

دادخواه تصریح کرد: اما در مورد بیماری‌های زنان یک مقدار مسئله وسیع‌تر می‌شود. اینکه در مورد نازایی در کشور یک سری امکانات و خدمات دولتی ایجاد و هزینه‌ها کمتر شده است خیلی خوب است.

این جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی تصریح کرد: در ضمن آموزش نیز همیشه مشکل کشور ما بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پزشکان ما دلسوزند ولی ما بهتر است به عنوان مرز درآمد داشتن به این شغل نگاه نکنند، و همکارانی هم که این طور نگاه می‌کنند بهتر است دید خود را تغییر دهند؛ ما بهتر است ابوعلی سینا را استاد و الگوی خود بدانیم، البته اساتیدی نیز در همین زمان هستند که چون ابوعلی سینا درمان می‌کنند و عاشقانه به کارشان عشق می‌ورزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید