چرا ايران خبر امکان ساخت «پدر بمب» ها را اعلام کرد؟

    کد خبر :106046

يک خبرگزاري روسي به تحليل اعلام خبر امکان ساخت «پدر بمب» ها از سوي ايران پرداخت.
به گزارش بازتاب، خبرگزاري آريا اسپوتنيک نوشت سردار حاجي‌زاده فرمانده هوافضاي سپاه ايران در سفر اخير خود در شهر تبريز اعلام داشت که ما در ايران بمب‌هاي 500 کيلويي و 1 تني و دو تني داريم. ساخت بمب 10 تني که آمريکا در افغانستان استفاده کرد براي ما کاري ندارد. وي اشاره کرد که از نظر قدرت ويرانگر خود «پدر بمب» از «مادر بمب» آمريکايي عقب نمي ماند.
سردار حاجي زاده وجود «پدر همه بمب ها» در ايران را زماني اعلام کرد که مناسبات ايران و ايالات متحده بسيار متشنج است. دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا مخالفت خود با اجراي برجام که در ژوئيه سال 2015 به امضا رسيد را ابراز کرده است.
ايرينا فدوروا کارمند ارشد علمي مرکز خاورميانه انستيتوي خاورشناسي آکادمي علوم روسيه اعلاميه جنگجويانه حاجي زاده را به عنوان پاسخ تهران به تهديدات بيشمار آمريکا تلقي مي کند؛
«ايران تقويت قدرت نظامي خود را به نمايش مي گذارد که يگانه تضمين حاکميت و استقلال آن کشور است. واشنگتن دائما مي گويد که ايران براي خاورميانه يک خطر تروريستي است از جمله به دليل حمايت از حزب الله.
به نظر من ظاهر شدن «پدر بمب»در ايران باعث بروز موج جديد تحريم ها عليه ايران خواهد شد. هدف آمريکا- تغيير رژيم در ايران از راه فشار و حتي نظامي است. تهران طبيعتا مجبور است واکنش نشان بدهد. اما اينگونه لفاظي هاي جنگي نمي تواند باعث عادي سازي اوضاع در منطقه شود».

آمريکا الهام بخش ايران در ساخت پدر بمب
يوري شويتکين معاون رئيس کميته دوماي کشوري روسيه در امور دفاع به تفسير اعلاميه نظاميان ايران در خصوص ساخت «پدر همه بمب ها» در ايران به وزن 10 تن پرداخت و گفت: اگر واقعا چنين بمبي ساخته شده است اين به معناي آن است که چرخ لنگر مسابقه تسليحاتي توسط آمريکا و متحدان آن بحرکت درآمده است. همانا آنها افزايس قدرت بالقوه نظامي در آن کشورهايي را تحريک مي کنند که از سوي آمريکا احساس خطر مي کنند. کره شمالي و در مورد کنوني ايران يکي از آن کشورها هستند. روسيه از افزايش قدرت بالقوه نظامي حمايت نمي کند و اعمال تحريک آميز آمريکا و متحدان آن را محکوم مي کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید