امضای قرارداد ۲۰ هزارمیلیارد ریالی دانشگاهها با وزارت دفاع و نفت در دولت یازدهم

    کد خبر :10604

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت که دانشگاههای کشور در دولت تدبیر و امید 20 هزار میلیارد ریال قرارداد با بخش های تحقیقات، فناوری و پژوهش وزارتخانه های دفاع و نفت امضا کردند.

محمد فرهادی روز شنبه در آئین گشایش نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افزود: این قراردادها را یکصد دانشگاه کشور برای اجرای یکهزار طرح تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه با وزارتخانه های دفاع و نفت منعقد کردند که تاکنون 500 طرح تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سه هزار شرکت دانش بنیان فعال شده است، اظهار داشت: همچنین 39 پارک علم و فناوری در کشور با جا دادن یکهزار و 100 شرکت دانش بنیان در آن در کشور فعال است و هم اکنون 32 هزار دانش آموخته در این پارک ها مشغول فعالیت هستند .

فرهادی با اعلام این که تعداد مقالات علمی نوشته شده در دانشگاههای کشور در دولت یازدهم 39 درصد بیشتر شده است ، گفت : تنها در سال گذشته 43 هزار و 292 عنوان مقاله محققان ایرانی در آی اس آی چاپ شده است.

مقالاتی که در آی اس آی منتشر می شود به معنای تائید سطح علمی آن است .

وزیر علوم اظهار داشت : در دولت یازدهم دانشگاههای کشور 113 نوآوری را ثبت کردندکه بسیار قابل تحسین است و تعداد دانشمندان ایران در جهان نیز رشد 40 درصدی داشته است که در سال 95 به 208 نفر رسید.

** تاثیر برجام بر دانشگاهها

فرهادی گفت : بعد از برجام دانشگاههای ایران 10 دوره مشترک با کشورهای اتریش ، هلند ، روسیه و ایتالیا برگزار کردند که این یک نقطه مثبتی است و دیگر همانند سابق نیست که نیاز باشد برای اخذ مدرک دکترا دانشجویان به خارج از کشور بروند مگر در زمینه رشته خاص باشد .

وی افزود : در سال گذشته 800 میلیارد ریال وام به دانشجویان دوره دکترا پرداخت شد که این رقم در سال جاری به یک هزار و 100 میلیارد ریال خواهد رسید.

فرهادی گفت : خوشبختانه طرح آمایش آموزش عالی که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است اجرا خواهد شد که با اجرای آن ساماندهی دانشگاهها و آموزش عالی صورت می گیرد و مازندران جزو منطقه 2 است.

وی افزود : مازندران دارای 47 دانشگاه غیر انتفاعی رتبه نخست را در کشور دارد .

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری امروز به مازندرن سفر کرد و شرکت در مراسم آغاز به کار سی و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور نخستین برنامه وی بود.

این نمایشگاه که تازه ترین دستاوردهای هسته ای کشور در آن به نمایش گذاشته شده است ، به مدت پنج روز در پردیس دانشگاه مازندران در بابلسر برپاست.

وزیر علوم قرار است در سفر یک روزه اش به مازندران در برنامه دیگری در شهرهای مختلف استان شرکت کند که از جمله آن افتتاح دانشکده علوم زراعی در ساری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید