شکوفایی صادرات در گرو تحقق اشتغال و توسعه تولید است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری تمرکز روی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، توسعه تولید و اشتغال را ضروری دانست. محمدرضا نعمت زاده درحاشیه بازدید از پتروشیمی استایرن و تخت جمشید و در جمع فعالان اقتصادی، اظهار کرد: شکوفایی اقتصادی و اشتغال جوانان در گرو تحقق این شعار است و کشور را از یک کشور تولید کننده به کشوری صادرکننده تبدیل می کند.

وی با اشاره به زمینه  و پتانسیل های بسیار مناسب برای رشد واحد تولیدی استایرن از لحاظ سیستم تولید، کنترل کیفیت، برندینگ، آموزش و تحقیق و توسعه گفت: چون این کارخانه علاوه بر تاکید در حوزه مهندسی، در زمینه کارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه برای خیررسانی به مردم فعال است، همین موضوع سبب برکت کار آن نیز خواهد شد.

نعمت زاده با یادآوری بازدید سال ۷۶ خود از محل کنونی احداث کارخانه و عدم وجود امکانات مناسب در آن مقطع زمانی پروسه صادرات کالا از این کارخانه را قابل تقدیر دانست و افزود: با تلاش همه جانبه این واحد برای تامین نیاز کشور در وهله اول و همچنین صادرات صنایع بالادستی،میان دستی و پایین دستی با مشارمت بخش خصوصی در وهله دوم طراحی شد.

وی یکی از مواد وارداتی کشور در آن مقطع را مواد پلی استایرن، معرفی کرد و گفت: ما در گام اول این واحد تولیدی را با ظرفیت ۵۵۰ هزارتن راه اندازی و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در پایین دست تشویق کردیم ولی مورد استقبال آن ها قرار نگرفت که تصمیم گرفتیم این واحد تولیدی را با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سه نوع با سرمایه دولتی راه اندازی کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی کارخانه پس از مدتی اظهار کرد:  خوشبختانه این مجموعه هم اکنون با مشارکت بخش خصوصی به چرخه تولید بازگشته که هم اکنون به مرحله تولید رسیده است.

نعمت زاده شروع پروسه صادرات در این واحد تولیدی را قابل تقدیر دانست و گفت: روی کیفیت و اضافه کردن خطوط تولید برنامه ریزی لازم باید صورت بگیرد. همچنین برای همکاری با دیگر تولید کنندکان باید اتحادیه ای راه اندازی و پایه گذاری شود.

وی با توجه به نیازواحدهای تولیدی تصریح کرد:  احداث یک واحد ۵۰۰ هزار تنی در این زمینه قابل مطالعه و برنامه ریزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید