توانایی بالقوه بالایی در تولید شیشه داریم/ پایین بودن نرخ ارز مشکل اصلی ماست

    کد خبر :105936

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه گفت: طبق گزارش شرکت سن گوبن فرانسه طی 10 سال آینده شیشه ترجیحا در 3 کشور مصر، الجزایرو ایران تولید خواهد شد، چون این سه کشور هم گاز دارند هم سیلیس. وقتی ما توانایی بالقوه در تولید شیشه داریم، چه اصراری در تولید خودرو داریم؟

گروه اقتصادی ایلنا با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنعت شیشه در کشور و تلاش در جهت رسانه‌ای کردن این مشکلات میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

دکتر صنعتی مدیر عامل شیشه‌ رازی و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه، گفت: طبق گزارش شرکت سن گوبن فرانسه طی 10 سال آینده شیشه ترجیحا در 3 کشور مصر، الجزایرو ایران تولید خواهد شد، چون این سه کشور هم گاز دارند هم سیلیس. وقتی ما توانایی بالقوه در تولید شیشه داریم، چه اصراری در تولید خودرو داریم؟

وی خاطرنشان کرد: تنها کسی که به این موضوع اهمیت داده است جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت بوده‌اند. هیچ کسی در دنیا قدرت رقابت با ما را ندارد. چون بزرگترین منبع سیلیس در دنیا ما هستیم.

وی افزود: از مشکلات دیگری که در این زمینه وجود دارد، پایین بودن نرخ ارز است. تورم ما از افزایش نرخ ارز بیشتر است و این باعث می شود که قیمت تمام شده کالای ما نسبت به نرخ ارز بیشتر باشد و در نتیجه صادرات به نفع ما نخواهد بود. ما 17 درصد تولیدمان را صادر می‌کنیم ولی 40 درصد زیر قیمت داخلی صادر می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید