بهره‌برداری از ۳هزار شرکت‌ تعاونی جدید بانوان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۱۴
    کد خبر :105922

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان از در دست ایجاد بودن ۳۳۴۸ شرکت تعاونی زنان خبر داد و گفت: این شرکت‌های تعاونی ۳۹ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

وحیده نگین  با اشاره به سهم ۲۵درصدی زنان از اعضای تعاونی‌های فعال کشور گفت: در حال حاضر از حدود ۹۶ هزار تعاونی فعال کشور حدود ۱۰ هزار و ۴۳۵ تعاونی معادل ۱۱ درصد از آنها را تعاونی زنان تشکیل می‌دهند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ادامه داد: در مجموع شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های فعال زنان کشور در ۸۲ گرایش از رشته فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی فعالیت دارند که به ترتیب تعاونی‌ها و اتحادیه‌های خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، فرش دستباف با مجموع ۹ هزار و ۷۴۷ تعاونی معادل ۹۳ درصد بیشترین تعداد را شامل می شوند.

وی گفت: بیش از ۶۱۰۰ تعاونی زنان معادل ۶۱ درصد از تعاونی‌های بانوان در بخش تولیدی، فعالیت می‌کنند.

وی از در دست ایجاد بودن ۳۳۴۸ شرکت تعاونی زنان خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی با ۲۹۷۸۴ نفر عضو و اشتغالزایی ۳۹۵۹۹ فرصت شغلی در وضعیت در دست اجرا قرار دارند که بیشترین فراوانی آنها در سه گرایش نساجی، چرم و پوشاک، فرش دستباف و زراعت است.

نگین تصریح کرد: همچنین تعداد ۷۰۹۲ شرکت تعاونی بانوان با ۱۰۲۸۶۲ نفر عضو و اشتغازایی ۷۸۰۹۱ نفر در حال بهره برداری هستند که بیشترین تعداد مربوط به گرایش های نساجی، چرم و پوشاک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و فرش دستباف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید