خرید دین اسناد صادراتی تسهیل می شود

    کد خبر :105910

صندوق ضمانت صادرات ایران با امضای تفاهمنامه ای، امکانات مالی جدیدی از قبیل خرید دین اسناد صادرات را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم کرد.

از صندوق ضمانت صادرات ایران، این تفاهمنامه به امضای «سید کمال سیدعلی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و مجتبی کباری مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد رسید.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در آیین امضای این تفاهمنامه با تشریح امکانات جدید بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۶ که به تازگی معاون اول رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرده است، از فراهم بودن ظرفیت کشور برای صادرات غیر نفتی ۶۰ میلیارد دلاری خبر داد.
وی افزود: با بهبود شرایط بین المللی و همکاری گسترده دستگاههای مرتبط با صادرات غیر نفتی این مهم قابل تحقق است.
سید علی ابراز امیدواری کرد، با تخصیص منابع قابل توجه صندوق توسعه ملی در حمایت از صادرات غیرنفتی و جذب فاینانس های خارجی، شاهد توسعه صادرات غیرنفتی و در نهایت رشد اقتصادی کشورمان باشیم.
مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد نیز با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با صندوق ضمانت صادرات ایران، از آمادگی این شرکت برای راه اندازی موسسه «forfaiting» با مشارکت صندوق ضمانت صادرات ایران و سایر نهادهای مالی مرتبط خبر داد.
وی افزود: توسعه تامین مالی صادراتی با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران از دیگر برنامه های این شرکت می باشد.
انتظار می رود با فعال شدن این تفاهمنامه، امکانات مالی جدیدی از قبیل خرید دین اسناد صادرات تسهیل شود.
به گزارش ایرنا، در امور مالی تجارت، forfaiting یک معامله مالی است که خریدار، بدهی ها را از طرف صادرکنندگان دریافت می کند و ریسک خطرات آن را می پذیرد اما در سود سهیم می شود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به تازگی بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی که به پیشنهاد کارگروه برنامه ملی پیشبرد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی) در جلسه نهم مرداد ماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید را به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید