امیرکویت به اجلاس سازمان ملل نرفت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۶
    کد خبر :105887

‘جابر المبارک’ نخست وزیر کویت به عنوان نماینده ‘صباح الاحمد الصباح’ امیر این کشور برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

روزنامه الرای کویت نوشت: در مراسم استقبال امروز ‘یکشنبه’ از’جابرالمبارک’ و هیات همراه او در فرودگاه بین المللی ‘جان اف کندی’ ‘رشا محمود الصباح’مشاور دیوان نخست وزیری و ‘احمد فهد الفهد’ مدیر دفتر امیری این کشور و شمار دیگری از مسئولین این کشور و نیز ‘سالم عبد الله الجابر ‘ سفیر کویت در آمریکا و ‘منصور العتیبی’ نماینده دایم کویت در سازمان ملل متحد و اعضای سفارت و نمایندگان آن حضور داشتند.

براساس این گزارش، این نماینده کویت برای مشارکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه با تاکید بر ‘ مبارزه برای صلح و یک زندگی مناسب برای تمامی مردم بر روی یک سیاره پایدار’ آغاز شد.

آنتونیو گوتِرِش دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در افتتاحیه این نشست گسترش سلاح‌های هسته‌ای، تروریسم جهانی و تغییرات جوی را از جمله چالش‌هایی خواند که جامعه جهانی با آنها روبروست.

بسیاری از رهبران ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل از جمله روسای جمهور آمریکا ، روسیه ، چین ، فرانسه ، ایران و ترکیه در این نشست سالانه شرکت می کنند.
منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید