پیشنهاد عربستان برای رفراندوم کردستان عراق

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴
    کد خبر :105864

«ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس و سفیر پیشین این کشور در عراق به اقلیم کردستان سفر کرده و در دیدار با بارزانی پیشنهاد داده ریاض میان اربیل و بغداد میانجیگری کند.

شبکه خبری «رووداو» گزارش داد: ثامر السبهان وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس که به اربیل سفر کرده شنبه شب (دیشب) با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این خبر سبهان و بارزانی بر روابط ریشه دار کردستان عراق و عربستان تاکید کردند.

ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که سبهان سلام محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور را به بارزانی رسانده و تاکید کرده که عربستان برای مردم کردستان و نیروهای پیشمرگه احترام قائل است.

سبهان ضمن تاکید بر ادامه و تقویت روابط دوجانبه عربستان و کردستان عراق پیشنهاد داده کشورش برای حل اختلافات میان اربیل و بغداد میانجیگری کند.

بر اساس این خبر بارزانی هم ضمن تقدیر از مواضع پادشاه عربستان و توجه ویژه ای که به کردستان دارد اعلام کرده اقلیم کردستان هرگز درهای مذاکره و گفتگو را نبسته است.

ثامر السبهان که حضور به عنوان سفیر عربستان در عراق را در کارنامه خود دارد، پیشینه نظامی دارد و در مدت حضورش در عراق با طرح مسائل طائفه ای جنجال زیادی به پا کرد تا اینکه به درخواست دولت عراق از بغداد خارج شد.
منبع: مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید