صف بانک های خارجی برای امضای قراردادهای فاینانس با ایران

    کد خبر :105824

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ایجاد صف‌های متعدد از سوی بانکها و کشورهای خارجی برای امضای تفاهمنامه‌های فاینانس با ایران گفت: بزودی شاهد سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی به کشور خواهیم بود.
ولی‌الله سیف در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال برنامه فراگیر اشتغال 96 و همچنین ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: در روزهای اخیر شاهد امضای قراردادهای فایناس بین‌المللی بوده‌ایم و اینطور گفته شده که یک صفی ایجاد شده و البته این قراردادها همچنان ادامه خواهد داشت. در روزهای آینده شاهد تفاهمنامه‌های بین‌المللی دیگری خواهیم بود و این موضوع سرمایه‌های خارجی را به کشور سرازیر می‌کند و از این طریق اشتغالزایی فراگیر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر حمایت از ایجاد اشتغال از طریق سه برنامه پیگیری می‌شود که در نخستین طرح حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از ابتدای سال 95 در دستور کارنظام بانکی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، عبده تبریزی اقتصاددان و مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی با بیان این که سرمایه گذاری مستقیم خارجی بهتر از فاینانس است نبست به بار مالی فاینانس برای کشور هشدار داد و گفت نباید در دریافت تامین مالی خارجی عجله داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید