الجبیر: آماده ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی به قطر هستیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۷
    کد خبر :105813

وزیر امور خارجه عربستان گفت که کشورش آماده ارایه کمک‌های غذایی و پزشکی به قطر در صورت نیاز این کشور است.

پایگاه خبری النشره گزارش داد: عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در تازه ترین سخنان خود درباره بحران جاری با قطر گفت: قطر باید به خواسته های چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پاسخ مثبت دهد زیرا این خواسته ها در راستای منافع دوحه است.

وی افزود: آنها (این چهار کشور) آماده ارایه هرگونه کمکی به دوحه هستند. ما آماده ارایه کمک های غذایی و دارویی به قطر در صورت نیاز این کشور هستیم.

الجبیر گفت: هدف از همه این اقدامات، ارسال این پیام قوی به برادران در قطر است که ادامه سیاست حمایت از افراط گرایی و تروریسم و تداوم سیاست اقدامات تحریک آمیز و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر امری قابل قبول نیست و دوحه باید آن را متوقف کند.

وی گفت: امیدواریم که درایت و منطق حاکم شود. هدف از این اقدامات ارسال پیامی قوی به قطر است. در سال 2014 میلادی توافقنامه ریاض در این خصوص امضا شد اما به طور مناسب اجرا نشد. اکنون اقدامات برای رساندن این پیام قوی به برادران در قطر اتخاذ شده است که باید به خواسته های ما پاسخ مثبت بدهند زیرا معتقدیم که این خواسته ها در راستای منافع قطر هم هست چرا که همه ما از افراط گرایی و تروریسم زیان می بینیم. اگر افراط گرایی و تروریسم گسترش یابد، بر همه ما از جمله قطر تاثیر منفی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید