چند درصد معتادها، زن هستند؟

    کد خبر :105754

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان از وجود ۴۷ کمپ ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: زنان ۱۰ درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: فاطمه عباسی امروز در حاشیه افتتاح کمپ شبانه روزی ترک اعتیاد زنان واقع در خیابان سعدی کرمانشاه، اظهار داشت: شیب اعتیاد در زنان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه 10 درصد معتادان کشور زن هستند افزود: پیشگیری و درمان اعتیاد در زنان از اهمیت دوچندان برخوردار است چرا که زنان در تربیت نسل آینده نقش اساسی بر عهده دارند.

عباسی از وجود 47 کمپ ترک اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون تابوی مراجعه به مراکز درمانی اعتیاد برای زنان شکسته شده و شاید این امر یکی از دلایل افزایش اعتیاد در زنان است چرا که در گذشته آمار دقیقی وجود نداشت.

به گفته وی، در گذشته نه تنها مراکز درمانی کم بود بلکه به این صورت تقاضایی برای درمان انجام نمی شد که اکنون با افزایش اطلاعات و آگاهی بخشی زنان در زمینه شیوه‌های درمانی مواجه‌ایم.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان با تاکید بر اینکه گاه ترغیب شوهران معتاد در ابتلا به اعتیاد زنان موثر است، افزود: هدف ما کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از افزایش آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید