کاندیداها پیش از انتخابات دارایی‌ها و اموال شخصی خود را اعلام کنند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۸
    کد خبر :10566

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کاندیداها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، دارایی‌ها و اموال شخصی خود را اعلام کنند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  درباره ضرورت اعلام اموال و دارایی‌های کاندیداها پیش از انتخابات به مردم، اظهار داشت: اعلام دارایی‌های مسئولان به قوه قضائیه یک قانون است. قانون درباره اعلام اموال کاندیداها در مرحله کاندیداتوری چیزی نگفته، اما اگر همه کاندیداها وضعیت خود را از این نظر اعلام کنند، امر مطلوبی است.

وی افزود: از آن بهتر این است که رئیس‌جمهور پس از آغاز ریاستش اموال خود و وزرایش را به مراجع اعلام کند. بهتر است حداقل در سطح وزرا این موضوع اعلان عمومی شده و افکارعمومی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه قوی احزاب در انتخابات گفت: اگر احزاب قوی در کشور وجود داشته باشند، خود به خود افرادی معرفی‌ می‌شوند که مسائل مالی و زندگی آنها مشخص است و حساب و کتاب شخصی‌شان شفاف شده است.

وی با اشاره به شرایط سیاسی فعلی کشور در حوزه انتخابات گفت: اعلام شرایط مالی و زندگی کاندیداها در مرحله ثبت‌نام می‌تواند امر ایده‌آل و عالی باشد. به نظر می‌توان شرایطی فراهم کرد که کاندیداهای انتخابات در زمان ثبت‌نام میزان اموال و دارایی‌های خود را نیز به مسئولان اجرایی و نظارتی اعلام کنند و اگر نیاز بود، وضعیت اموال و دارایی‌های شخصی خود را از طریق اعلان عمومی به اطلاع مردم برسانند.

زاهدی با بیان اینکه اگر کسی درآمد حلالی در کشور داشته باشد، اشکالی ندارد، افزود: مهم این است که بیان شود که دارایی‌ها و اموال هنگفت برخی از کجا آمده، اینکه خدای نکرده با چه رانتی و چگونه به دست آمده، اگر این طور باشد یکی از دلایل ردصلاحیت‌ها همان ابتدا مشخص می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: در کشور ما ممکن نیست به طور طبیعی کسی پدرش کارمند جز بوده باشد و فرزندان او دارای ثروت‌های هزار میلیارد شده باشند. در این شرایط حتما یک جای کار مشکل وجود دارد. خوب است کاندیداها همان زمان ثبت‌نام میزان دارایی‌های خود را به مراجع و مردم اعلام کنند و دستگاه‌ها بررسی کنند تا مشخص شود ثروت و اموال آنها از کجا کسب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید