سقوط یک خانواده به داخل آتشفشان

    کد خبر :105454

سه عضو از یک خانواده در ایتالیا جان خود را به شکلی عجیب و فجیع از دست دادند. پدر و مادری به همراه پسر ۱۱ ساله‌شان به درون حفره آتشفشانی در پازولی ایتالیا سقوط کردند.

به گزارش نامه نیوز، این خانواده درحال بازدید از حفره کم‌عمق آتشفشانی سولفاتارا بودند که پسر 11 ساله وارد منطقه ممنوعه حفره آتشفشانی شد و به درون حفره‌ای مملو از مواد مذاب لغزید و پدر و مادرش نیز در تلاش برای نجات او جان خود را از دست دادند.

سقوط مرگبار ۳ عضو یک خانواده به داخل آتشفشان

قربانی‌های این سانحه دردناک تیزیانا زاراملا 42 ساله و ماسیمیلیانو کارر 45 ساله و لورنزوی 11 ساله بوده‌اند. هنوز مشخص نشده دلیل مرگ این سه نفر گدازه‌های آتشفشانی بوده یا در اثر گاز سولفور دچار خفگی شده‌اند.

حفره سولفاتارا بخشی از میدان فگرائین است، ابرآتشفشانی که دارای چندین حفره باستانی است و در غرب ناپل واقع شده‌است. اگرچه این منطقه در تملک بخش خصوصی است اما زمین‌شناسان به صورت مداوم میزان گازها و دمای محیط را کنترل می‌کنند. نشانه‌های هشدار متعددی در این منطقه به توریست‌ها از دمای بالای 160 درجه اخطار می‌دهند.

آخرین فوران این آتشفشان در سال 1538 رخ داد که بزرگترین فوران آتشفشانی در تاریخ اروپا به شمار می‌رود. دانشمندان به تازگی هشدار داده‌اند که آتشفشان در آستانه خطر قرار گرفته و احتمال فوران دوباره آن وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید