تشریح آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات شوراها + جزئیات

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۴۷
    کد خبر :10542

دبیر اجرایی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، آخرین اقدامات برای برگزاری انتخابات شوراها را تشریح کرد.

 حسین بحیرایی دبیر اجرایی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: اقلام پیش‌بینی شده برای استان‌ها از قبیل مُهرهای شعب، هولوگرام‌های امنیتی صندوق‌ها، کارت‌های سرناظران و… در اختیار هیئت‌های عالی نظارت استان‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دفترچه‌های آموزشی ناظران، سرناظران و بازرسان نیز در 70هزار نسخه تهیه و در حال تحویل است، افزود: مُهرهای امنیتی با قدرت ضرب 5 هزار استمپ سفارش داده شده بود که به صورت کاملا محرمانه تهیه و تولید شدند. هم‌اکنون در حال تحویل این مُهرها به دبیران اجرایی استان‌ها هستیم که در میان هیئت نظارت شهرستان و بخش توزیع شود.

دبیر اجرایی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با تأکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه شائبه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور، از طراحی هولوگرام‌های خاص برای الصاق به صندوق‌های رأی خبر داد و تصریح کرد: تعداد 800 هزار هولوگرام امنیتی پس از طراحی فوق حساس چاپ شده است که این هولوگرام‌ها ساعتی قبل از رأی‌گیری به صندوق‌های رأی چسبانده می‌شود و در صورت هرگونه خدشه، آن صندوق باطل خواهد شد.

بحیرایی افزود: از دیگر اقلامی که برای هیئت‌های نظارت سراسر کشور در نظر گرفته شده است، دفترچه‌های آموزش سرناظران است که به تعداد مشخص تهیه و برای آموزش و مرور روند فعالیت‌های اجرایی – نظارتی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی از چاپ 110 هزار کارت برای ناظران و سرناظران خبر داد و گفت: این تعداد ناظر وظیفه حفاظت از آرای مردم را در 66 هزار صندوق رأی دارند.

به گزارش تسنیم، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه، 29 اردیبشهت امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید