سفیران آمریکا و انگلستان درعراق بر ضرورت گفت وگو بین بغداد و اربیل تاکید کردند

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
    کد خبر :105406

سفیر آمریکا و انگلستان در عراق روز شنبه در دیدار با فواد معصوم رییس جمهوری این کشور، بر ضرورت گفت وگو بین بغداد و اربیل برای رسیدن به تفاهم مشترک تاکید کردند.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ‘داگلاس سیلیمان’ و ‘فرانک بیکر’ سفیران آمریکا و انگلستان در عراق در دیدار با ‘فواد معصوم’ رییس جمهوری عراق، گفتند که آماده حمایت از گفت وگوهای فراگیر بین بغداد و اربیل به منظور رسیدن به تفاهمات مشترک، هستند.
بیانیه اضافه کرده است که معصوم با سفرای آمریکا و انگلیس همچنین ضمن بررسی راهکاری های ارتقای مناسبات دو جانبه بین عراق و کشورهای آمریکا و انگلیس، درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی از جمله پرونده همه پرسی اقلیم کردستان عراق و عملیات نظامی بر ضد گروه تروریستی داعش گفت و گو کرده است.
به گزارش نامه نیوز، به نوشته بیانیه، فواد معصوم در این دیدار بر ضرورت وحدت تلاش ها برای حل مشکلات از طریق گفت وگوی سازنده تاکید کرد و گفت که باید همه توانمندی ها در چارچوب یافتن راه حل هایی برای همه مشکلات پیش رو و ارتقای امنیت و ثبات در عراق به کار گرفته شوند.
دفتر ریاست جمهوری عراق افزوده است که سفیران آمریکا و انگلیس از آمادگی کشورهایشان و جامعه جهانی برای حمایت از گفت وگوی فراگیر و ثمربخش بین دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان عراق به منظور رسیدن به تفاهم های مشترک که تضمین کننده حقوق همه باشد، تاکید کردند.
بیانیه افزوده است: لندن و واشنگتن بر ادامه حمایت ها از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش تاکید کردند.
سفیران آمریکا و انگلیس پیش از این، با عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی پیرامون موضوع همه پرسی دیدار کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید