مهندس پرتغالی به اتهام نقض تحریم ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم شد

    کد خبر :105390

یک قاضی فدرال آمریکایی با صدور حکمی، یک مهندس پرتغالی را به اتهام کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید تجهیزات آمریکایی به ۲۰ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اینترنتی لا 360، یک قاضی فدرال آمریکایی با صدور حکمی، یک مهندس پرتغالی را به اتهام کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید تجهیزات آمریکایی بدون کسب مجوز لازم از اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا به 20 ماه زندان محکوم کرد.

به گفته دادستان های فدرال، امت جی سالیوان، قاضی منطقه ای آمریکا ژوائو پریرا دی فونسکای 55 ساله، شهروند پرتغال به دلیل تبانی برای صادرات غیرقانونی کالا و فن آوری به ایران و فریب دولت آمریکا به تحمل بیش از یک سال و نیم زندان محکوم شده است.

وزارت دادگستری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، یک مهندس پرتغالی به دست داشتن در تبانی برای کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید غیرقانونی لنزهای اوپتیکال پیشرفته آمریکایی و سیستم های خودکار هدف یابی که هم استفاده های تجاری و هم نظامی دارد اعتراف کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، فونسکا در خصوص یک اتهام فدرال مبنی بر تبانی برای کمک به یک شرکت ایرانی برای خرید فن آوری از 2 شرکت آمریکایی اعتراف کرده است. در مصالحه پذیرش مسئولیت ارتکاب جرم تقاضای صدور حکم 20 ماه زندان برای این مهندس پرتغالی شده بود که قاضی آمریکایی روز پنجشنبه با این درخواست موافقت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید