جزئیات لغو تفاهم‌نامه با فرانسوی‌ها

    کد خبر :10539

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: پس از بررسی‌های گسترده‌ای که درباره چگونگی ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی (ره) صورت گرفت؛ بنا بر لغو تفاهم‌نامه با طرف فرانسوی و فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار از دیگر شرکت‌ها شد.

محمود نویدی  اظهار کرد: در جریان سفری که رییس جمهور در بهمن‌ سال ۱۳۹۴ به فرانسه داشت، تعدادی تفاهم‌نامه اقتصادی امضاء شد که یکی از آنها مربوط به ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شد.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه طرف فرانسوی چهار ماه زمان داشت تا اسناد و مدارک لازم برای تبدیل شدن این تفاهم‌نامه به قرارداد را فراهم کند که پس از گذشت از زمان موعد این کار به سرانجام نرسید. از این‌رو ایران طبق اختیاری که در این تفاهم داشت پس از صبر کردن تا زمان مشخص نسبت به لغو این تفاهم‌نامه اقدام کرده و آن را کنار گذاشت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که این تفاهم‌نامه مربوط به فاز نخست ترمینال ایرانشهر می‌شد، توضیح داد: این ترمینال که در نهایت باید به ظرفیت جابه‌جایی ۶۰ میلیون مسافر در طول سال برسد در فاز نخست باید با برنامه‌ای به ظرفیت ۲۵ میلیون نفری دسترسی پیدا کند که این تفاهم با فرانسوی‌ها امضاء شد و پس از آن از سوی ایران متوقف شد.

نویدی درباره‌ی چگونگی جابه‌جایی برنامه ساخت ترمینال ایرانشهر پس از خروج فرانسوی‌ها گفت: ما بعد از لغو این تفاهم‌نامه فراخوانی را ارائه کردیم تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شرایط خود را برای اجرای این طرح مشخص کنند. در حال حاضر ۴۷ شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی اولیه داشته‌اند و بررسی درباره‌ی آنها ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر فرودگاه امام خمینی (ره) با همکاری میان تمام دستگاه‌های مرتبط طرح‌های ارائه شده و شرایط شرکت‌های متقاضی را بررسی می‌کند تا به یک لیست کوتاه از آنها دست پیدا کند. با رسیدن به این مرحله می‌توان به انتخاب نهایی سرمایه‌گذار این پروژه و اجرای طرح آن دست یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید