تجمع بازنشستگان در اعتراض به عدم‌همسان‌سازی حقوق

    کد خبر :105369

امروزگروهی از بازنشستگان کشوری و لشکری مقابل تالار وحدت تجمع و به عدم همسان‌سازی حقوق خود اعتراض کردند.

به گزارش تسنیم، باز هم گروهی از بازنشستگان مقابل تالار وحدت تجمع کردند تا از دولت بخواهند به وضعیت حقوق و معیشت آنها رسیدگی کند. آنها در اعتراض به عدم‌اجرای مصوبه مجلس و عدم‌همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان با افراد شاغل در این نقطه تجمعی را ترتیب دادند.

بازنشستگان ضمن این تجمع خواهان اجرای کامل و یکباره مصوبه همسان‌سازی حقوق و دستمزدها توسط دولت هستند. همچنین رسیدگی به وضعیت بیمه تکمیلی درمان و ایجاد بیمه کامل و جامع درمان از دیگر خواسته‌های بازنشستگان حاضر در این تجمع اعتراضی است.

با مصوبه دولت در 26فروردین ماه 96 برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین، درصد رشد بین 10 تا 27 درصدی تعیین شد. با این تغییر حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از مبلغ یک میلیون و 150 هزار تومان نخواهد بود. آن‌طور که سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است جداول مربوط به افزایش امتیازات گروه‌های شغلی پایین‌تر از دو میلیون تومان بازنشستگان، حداکثر ظرف یک هفته از سوی این سازمان و سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

سال گذشته نیز به‌منظور یکسان‌سازی حقوق کارکنان دولت و افزایش دریافتی بازنشستگان درصد افزایش حقوق با حداقل 12 درصد تعیین اما تا بیش از 20 درصد نیز اعمال شد به‌طوری که طبق اعلام نوبخت ــ رئیس سازمان برنامه و بودجه ــ برای گروه‌هایی زیر 1.5میلیون دریافتی داشتند به‌طور متوسط بیش از 20 درصد اضافه حقوق تعیین و تصمیم بر این شد تا هر سال و تا پایان برنامه ششم این تغییرات ادامه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید