شمخانی: استفاده ابزاری قدرتهای غربی از تروریسم، موجب تسری آن به قلب اروپا شده است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۳۵
    کد خبر :105319

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادث تروریستی روزهای اخیر در اروپا گفت: استفاده ابزاری قدرت های غربی از تروریسم، موجب تسری آن به قلب اروپا شده است.

به گزارش بازتاب از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی عصر امروز (شنبه) در دیدار زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات و همکاری میان دو کشور گفت و گو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیداربا اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک اظهار داشت: مجالس دو کشور می توانند نقش تاثیر گذاری در بسترسازی برای استفاده از ظرفیت های گسترده سرمایه گذاری در ایران در حوزه های انرژی، فناوری و دانش بنیان داشته باشند.
وی با تشریح خطرات ناشی از تسلیح،تجهیز،آموزش و گسترش گروه های تروریستی که از سوی برخی کشورهای منطقه ای و غربی صورت می پذیرد خاطر نشان کرد: حوادث روزهای اخیر اروپا نشان داد که استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیر قابل مهارشدن آن وتسری این پدیده شوم به قلب اروپا گردید.
شمخانی اظهار داشت: ادبیات تهدیدآمیز مقامات سیاسی و امنیتی آمریکاعلیه جمهوری اسلامی ایران ضمن آن که موجب شفاف سازی رویکردهای ستیزه جویانه این کشور برای افکارعمومی جهانی می شود، هیچ گونه تاثیری در سیاست های اصولی ایران در موضوعات منطقه ای، ارتقاء توانمندی های متعارف دفاعی و تداوم حمایت از ملتهای تحت ظلم نظام سلطه ندارد.

* برجام، توافقی بین المللی و مورد تایید شورای امنیت است
شمخانی از سخنان خود به نقش مثبت اتحادیه اروپا در توافق هسته ای اشاره کرد و تصریح کرد: برجام، توافقی بین المللی و مورد تایید شورای امنیت است و همه طرف ها بایستی در برابر رفتارهای نابخردانه و مواضع تندو غیر قانونی که تضعیف کننده آن است ایستادگی کنند.
عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد: فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی آمریکایی ها در دوره های 120 روزه صدور معافیت های تحریمی به منظور تحت تاثیر قرار دادن کشورها وممانعت از همکاری با ایران بوده و حرکت در مسیر ایران هراسی است.
شمخانی با اشاره به روند رو به تزاید دیدار مقامات کشورهای مختلف و حضور هیات های تجاری مختلف از سراسر دنیا در ایران افزود: این روند نشان می دهد، هیات حاکمه آمریکا درک صحیحی از فضای تجاری و اقتصادی جدید به ویژه نسبت به کشور پهناور و سرشار از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران ندارند.

** ایران عامل ثبات در منطقه است
زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار تاکید کرد» با فعال سازی ظرفیت های گسترده همکاری امکان شکل گیری فصل جدیدی در روابط ایران و بلژیک در کلیه حوزه های مورد علاقه وجود دارد.
وی با قدردانی از اقدامات تهران در مبارزه با تروریسم در منطقه خاطر نشان ساخت؛ ایران عامل ثبات در منطقه بوده و در روند مبارزه با تروریسم نقش مهمی ایفا نموده است.
زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که در راس یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است، امروز علاوه بر دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی رئیس جمهوری نیز دیدار و در خصوص گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی بین دو کشور گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که در راس یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است، امروز علاوه بر دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی رئیس جمهوری نیز دیدار و در خصوص گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی بین دو کشور گفت و گو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید