کره شمالی: آینده آمریکا در دستان ‘کیم جونگ اون ‘ است /آمریکا را خاکستر خواهیم کرد

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۸
    کد خبر :105289

کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آینده آمریکا و اینکه این کشور چه وضعیتی خواهد داشت در دستان کیم جونگ اون رهبر این کشور است.
کره شمالی که هشدار داده بود به دلیل تحریم های سرسختانه شورای امنیت آمریکا را خاکستر خواهد کرد گفته است که از این پس ارتش این کشور با هر اقدامی که آمریکا در منطقه انجام دهد به طور جدی مقابله خواهد کرد.

وزارت خارجه کره شمالی و موسسه مطالعاتی زیر مجموعه آن در بیانیه ای آورده اند که کره شمالی دیگر به آمریکا اجازه توسعه طلبی نظامی را نخواهد داد.
این بیانیه که خبرگزاری کره شمالی آن را منتشر کرده است می افزاید که آمریکا اصلی ترین عامل تنش ها در منطقه است این کشور به دنبال استقرار تسلیحات هسته ای و کوچکتر کردن اندازه های آنها در کره جنوبی بوده و به این منطقه لشکرکشی و هزاران نظامی مستقر کرده است.
کره شمالی تاکید کرد که مردم و ارتش این کشور با این اقدامات مبارزه خواهند کرد از این پس هر تاکتیکی که لازم باشد در مقابل فنونی که آمریکا بکار می برد بکار گرفته خواهد شد.
در بیانیه کره شمالی آمده است که آمریکا با اقدامات نظامی خود در منطقه شبه جزیره کره، بساط مسابقه تسلیحاتی را راه انداخته است.
خبرگزاری کره شمالی به نقل از این بیانیه آورده است که کره شمالی تدابیر بازدارنده و مقابله جویانه در برابر آمریکا و تهدیدهای این کشور اتخاذ خواهد کرد.
آمریکا می گوید که در سال 1991 میلادی نزدیک به 100 سلاح هسته ای به اشکال مختلف در منطقه شبه جزیره کره داشته که همه آنها را خارج کرده است.
کره شمالی تاکید کرده است که آنها با هر ابزاری و هر راهی قادر به تسلط و مقابله با کره شمالی نخواهند بود بلکه سرنوشت آمریکا در دستان پیونگ یانگ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید