کمک ایران به کشوری که ۲۵درصد داروی آن تقلبی است

    کد خبر :104988

چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با بازار بالغ بر ۶میلیارد دلاری دارویی خود طی سال گذشته و پس از مواجهه با بحران واکسن‌های تقلبی، مصمم به بازسازی ساختار سازمان غذا و داروی خود شده است.

به گزارش تسنیم، رؤسای سازمان غذا و داروی ایران و اندونزی به‌منظور استفاده از تجربه و توانمندی ایران در ردیابی و رهگیری فرآورده‌های سلامت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی ایران و دکتر لوکیتو، همتای اندونزیایی وی، در راستای بهره‌مندی از تجربه نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور معروف به تی‌تک TTAC ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

بنا بر این گزارش خانم دکتر لوکیتو و هیئت عالی مدیریتی و کارشناسی همراهش که به همین منظور به ایران سفر کرده‌اند طی بازدیدها و جلسات مختلف با طرح TTAC بیشتر آشنا شدند.

همچنین مقرر شد که تبادل اطلاعات، بیشتر در این زمینه بین کارشناسان تیم فنی طراح و پیاده‌کننده سامانه تی‌تک و کارشناسان کشور اندونزی انجام پذیرد.

لازم به ذکر است که کشور اندونزی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با بازار بالغ بر 6 میلیارد دلاری دارویی خود طی سال گذشته و پس از مواجهه با بحران واکسن‌های تقلبی، مصمم به بازسازی ساختار سازمان غذا و داروی خود شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود، بالغ بر 25 درصد از بازار دارویی آن کشور شامل فرآورده‌های دارویی تقلبی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید