شرکت عمران پردیس مصوبه دولت را اجرا نکرد

    کد خبر :104811

نائب رییس انجمن انبوه‌سازان با اعلام این‌که شرکت عمران پردیس مصوبه دولت در رابطه با تهاتر را انجام نداد، گفت: منابع مالی متقاضیان که برای آماده‌سازی هزینه‌ شده باید توسط شرکت عمران پردیس جبران و بازگردانده شود.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انحراف آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس به سمت آماده‌سازی و کارهای غیر از ساخت پروژه‌های این طرح،‌ اظهار کرد:مطئله مطرح شده درباره ضعف مدیریتی شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان کلی گویی است.

وی ادامه داد: اگر ضعف مدیریتی در یک پروژه است، بقیه پروژه‌ها چه؟ آیا آنها هم ضعف مدیریتی دارند فقط شرکت عمران ضعف مدیریتی ندارد؟

وی با یادآوری این‌که چند ماه پیش اعلام کردیم نباید یک پروژه 10 هزار میلیارد تومانی (100 هزار واحد مسکن مهر در پردیس) را دست کم بگیریم، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این پروژه‌ها باید بیشتر به آن پرداخته شود. البته با آمدن مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید ایران با توجه به اشراف جامع آقای طاهرخانی امیدواریم مشکلات موجود را حل کند.

نائب رییس انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که معاون جدید وزیر راه و شهرسازی از قبل تعامل کاملی با انبوه‌سازان داشته است، اظهار کرد: امید داریم مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران این مشکل را در راستای تسریع تحویل پروژه‌های مسکن مهر حل کند.

رهبر درباره پرداخت منابع مالی به انبوه‌سازان، گفت: بخشی از منابع مربوط به ساخت واحدهاست که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان است و مشکلی به لحاظ پرداختی در این بخش نداریم.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر انبوه‌سازان بیش از 70 درصد است، افزود: این بخش نیازمند مدیریت برای نحوه پرداخت است. اما برای بخش آماده‌سازی از محل آورده متقاضیان هزینه شده و هنوز اعتبارات آن مشخص نیست.

وی بیان کرد: معلوم نیست منابع مالی آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر قرار است از چه محلی تامین شود. در این زمینه تهاتر زمین مصوب هیئت دولت را دارد که متاسفانه هنوز این مصوبه اجرایی نشده و تهاتر صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: باید منابع مالی هزینه شده از محل آورده متقاضیان به آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر به نحوی از سوی شرکت عمران پردیس جبران شود و برگردانند.

نائی رییس انجمن انبوه‌سازان اظهار کرد: در صورت تامین منابع مالی مشخص شود شاید بتوان با یک مدیریت آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر را انجام داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید