حماس گشایش دفتر این جنبش در مصر را تکذیب کرد/ هنیه شنبه به قاهره می‌رود

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۲۷
    کد خبر :104701

جنبش حماس اخبار منتشر شده درباره گشایش دفتر این جنبش در قاهره را تکذیب کرد.
عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس امروز(جمعه) اعلام کرد: اخباری که درباره گشایش دفتر جنبش حماس منتشر شده صحت ندارد اما سفرهای رهبران جنبش حماس به قاهره و همکاری میان دو طرف ادامه دارد.

وی همچنین تصریح کرد که مصر نقش برجسته و مهمی در حل پرونده‌های انسانی مربوط به غزه، آشتی میان جنبش حماس و فتح، بحران گذرگاه زمینی رفح و بسیاری از موضوعات مشترک و مهم به ویژه امنیت در مرزها دارد.

سخنگوی جنبش حماس همچنین خاطرنشان کرد: رابطه جنبش حماس با قاهره رابطه استراتژیک است و سفرهای مستمری را می‌طلبد و مصر این موضوع را می‌داند.

القانوع همچنین تصریح کرد که باید سازو کاری برای ادامه ارتباط با مصر و پیگیری مذاکرات جهت حل پرونده‌های انسانی وجود داشته باشد.

رسانه‌های فلسطینی و مصری اخیرا اخباری درباره موافقت مصر با گشوده شدن دفتر سیاسی دائم حماس در قاهره منتشر کرده‌اند، این در حالی است که هنوز از سوی مسئولان مصری واکنشی درباره این موضوع نشان داده نشده است.

در همین حال مسئولان حماس اعلام کردند که روز شنبه هیأتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عازم قاهره می‌شود که مدت آن مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید